Mid autum festival - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu Mid autum festival - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu

Mid autum festival

Door: Liza

Blijf op de hoogte en volg Liza

04 Oktober 2009 | Hong Kong, Hong Kong

Hallo allemaal,

Ik heb weer een hoop te vertellen, dus ga er maar weer voor zitten.

Het mooie is dat de mensen hier ook met paraplu's lopen, ookal schijnt de zon vollop! Dus zelfs als de zon schijnt is het oppassen geblazen en paraplu's ontwijken in de stad!

Ik heb vandaag voor het eerst zwaluw speeksel gegeten. Jullie denken vast ''waarom eet je dat?'' en ''Kan je dat eten?''. Ja dat kun je eten en het is eigenlijk erg lekker! Het is een beetje zoetig en een echte delicatesse hier! Het is bedoelt als toetje of tussendoortje. Je eet het met een beetje soya melk of gewone koe melk. Het zit vol energie en het is goed voor de huid!
Het idee van het eten van zwaluw speeksel is wel een beetje raar en ik moest me er dan ook overheen zetten!

Ik ben net pas klaar met BBQ-en, wat echt super gezellig was! Sommige zitten nog te eten, maar ik zit al een poosje vol! BBQ0en in Hong Kong is weer neit te vergelijken met NL, net zoals hee lveel andere dingen.
Je zit met z'n allen rond een brandende haard, met een vlees, vis of groente spies in je hand. Ook staat er vers friut op tafel. En er is echt te veel keuze aan eten. En de tante's willen graag dat ik alles probeer. Dan hoor ik weer ''Here, try this!'' vanuit de ene hoek komen terwijl ik net het ene heb op geschept. En dan zijn er ook nog eens mooncake's! In verschillende smaken die ik ook allemaal moet proberen!
De tante's blijven me het liefst vol proppen, maar vol is vol!
Zeker als je al eerder op de avond gewoon avond eten gegeten hebt!
Maar alles is zo lekker en ik wil ook zeker wel alles proberen. Maar ja op een gegeven moment kun je niet meer!

Zucht het was weer een erg warme dag, zo'n 34 graden, maar het was weer echt geweldig.. Cho en ik hebben vandaag even lekker met zijn tweetjes, Yuen Long wat verder verkent en daarna zijn we naar Lau Fau Shan geweest om de ondergaande zon vanaf het schelpen strand te bekijken. Erg romantisch. Lau Fau Shan is een heel klein vissers dorpje met eigenlijk maar 1 lange markt straat en wat huizen. Er werd mij verteld dat die straat al 100 jaar hetzelfde is! En je kan er dan ook weer vanalles krijgen maar vooral vis. Gedroogde vis, levende vis, gezouten vis enzovoorts! Ik heb de hele straat gefilmd en dus ook een verse vis slachting...

Lau Fau Shan is zo'n 5 a 10 minuten van Sun Hing Tsuen af. (dat is waar wij ''wonen''.

Morgen gaan we naar een dorp waarbij de hiuzen op palen zijn gebouwd en dus gedeeltelijk in het water staan! Ik heb geen idee hoe het dorpje heet, dus laat ik de blog van morgen weten! Bijdeze sluit ik dan ook weer mijn blog af!
Misschien tovch nog eventjes wat eten!
Lekker mango ofzo!

veel liefs,

Liza en Cho.

  • 03 Oktober 2009 - 17:27

    Kevin & Fleur:

    Cho-man & Liza-Girl!!! Wat een geweldige verhalen!! Heel erg leuk om allemaal te lezen!! Maar ik wil veel meer foto's zien joh! Waar zijn die allemaal? Kan op deze site er maar 6 bekijken:( Hier alles goed, lekker herfstweer dus heel gezellig saamjes op de bank!! Als ik jullie verhalen zo lees beginnen bij ons ook echt de reiskriebels weer! We zijn nu alles aan het uitzoeken voor onze reis naar japan, die of volgend jaar oktober gaat plaats vinden of mei 2011, dus genoeg tijd om centjes te sparen maar wel al lekker alles uitzoeken waar we heen gaan!!!
    Heel veel plezier en veel liefs!! XXXXX

  • 03 Oktober 2009 - 18:23

    Niels:

    heey liesje we misse je :( volgende week krijg k me onderbeugel WHAAAHHA!maja ik red me wel we liggen nu op je lounchebed we kunen niet naar beneden maandag pas de vloer wordt wit geschilderd ^ meer foto's
    en filmpies enne... mooncake...yum-yum
    vogel...spuug?HEERLIJK!
    BYE-BYE BYE-BYE BYE-BYE BYE-BYE BYE-BYE BYE-BYE :)

  • 03 Oktober 2009 - 19:06

    Pap:

    Hoi Meisje. Fijn dat je vanmiddag even belde. Fijn dat je het ook zo naar je zin hebt. geniet er maar van en laat je niet te veel volstoppen door de tantes. Ben benieuwd naar de foto's , filmpjes en je volgende bericht. Groeten aan Cho en aan zijn ouders en fanilie. Kus Pap

  • 04 Oktober 2009 - 07:44

    Jaap En Jeanette:

    Hè lui, wel lekker dat culinaire reisverslag. Die zwaluwk..speeksel lijkt ons ook erg lekker. Die moet maar op het menu van het diner op jullie trouwdag. Maar al dat culinaire gedoe komt die benen niet ten goede natuurlijk....Knap Lies dat je alles probeert. We zijn heel benieuwd naar de ervaringen morgen/vandaag.Zal wel net zijn of de huizen in het aquarium zijn gebouwd.

  • 04 Oktober 2009 - 07:55

    Jaap En Jeanette:

    oh ja, nog even vergeten. Wij doen wel gewoon een kopje Yan Cha. Gewoon plakje cake erbij.
    Volgens Jeanette valt dat met die benen trouwens wel mee. Je eet zo te zien allemaal gezonde dingen. Ja ja, het zal wel.

  • 04 Oktober 2009 - 10:51

    Niels(DRINGEND!!):

    sander heeft weer ens gestoeid FOUT been licht doormidde word maandaggeopereerd door een TRAUMA chirurg het ligt doormidden vanaf zn knie t/mzn enkel metg allemaal kleine stukkies(een fatsig iemand is op ze been gevallen bij westcoast(bar ofz)TAKE CARE!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liza

Actief sinds 13 Sept. 2009
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 24966

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 27 Februari 2013

Chinees nieuw jaar en Vietnamese loempia's

26 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Hong Kong here we come, part 2.

25 September 2009 - 23 Oktober 2009

Liza en Cho in Hong Kong

Landen bezocht: