lekker hoor! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu lekker hoor! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu

lekker hoor!

Door: Liza

Blijf op de hoogte en volg Liza

02 Oktober 2009 | Hong Kong, Hong Kong

Het was weer een heerlijke dag en we hebben vanmorgen dan ook eventjes lekker uitgeslapen!
We stonden op met een stralende zon en een lekker zacht briesje.

Cho en ik zijn lekker uit eten geweest om te brunchen. Eventjes met z'n tweetjes en daarna in de dubbeldekker bus naar Mong Kok om te kijken voor nog meer Wii spellen en een nog wat andere dingetjes.
Ik heb vandaag niet eens zoveel gekocht!
Behalve een nieuwe hardeschijf dan... Een lekker ijsje, een setje erg mooie eetstokjes en wat souveniertjes! Ja ja... Souverniertjes!

Het is echt overal zo druk in de steden... Mensen duwen en trekken elkaar voort om door de menigte heen te kunnen terwijl ze door de straten met markt kraampjes ''lopen''.
Ondanks dat het zo druk is, is het wel gezellig druk en niet zo vervelend als in utrecht op koopzondag vlak voor sinterklaas!

Het is heel moeilijk te beschrijven wat ik precies van Hong kong vind, het is erg leuk en echt geweldig. Mar het gevoel wat ik hier heb valt echt met geen 1 woord te beschrijven! Altans, ik heb het juiste woord voor mijn gevoel nog niet gevonden. Ik voel me er thuis en toch ook niet... Snap je?
Niet echt waarschijnlijk... Ik vind dat jullie het allemaal een keertje moeten mee maken! Het is zo'n unieke ervaring.
Het is echt je houd van Hong Konh of je haat het.
Geloof mij... Ik hou er van!

De sfeer, het eten, de mensen.. Ook al zijn ze soms wat onbeleefd en duwen ze je opzij als ze door de straten racen door de mensen massa.

Ik heb vandaag niet super veel spectaculairs gedaan, gewoon lekker een beetje rond gelopen en hier en daar wat gekocht in Mong Kok... Gegeten met Cho. en s'avonds uit eten met Cho's broer, zijn vriendin en haar broer en Cho natuurlijk.

Morgen gaan we BBQ-en omdat het dan volle maan's feest is! Waarschijnlijk word er dan ook weer vuurwerk afgestoken en een tocht gemaakt met lampionnen door Yuen Long! Ben erg benieuwd!

Weet je waar ik wel gek van word hier? De muggen! Je ziet ze niet en toch prikken ze.. Bah en de bulten jeuken ook extra erg lijkt wel!
Gelukkig hebben ze 'mopiko'! Dat spul is hemels!

Verder dan nog... trouwen... Tja nu nog even niet.. Eerst verhuizen zodra we weer in NL zijn.. En trouwen in Hong Kong? We zitten er over te denken, maar wanneer... dat kan nog best lang duren! Ga maar alvast sparen dus! En dan heb ik het niet over mezelf ;)

En hier komt dan mijn poging om ijswokken uit te leggen...
Normaal wordt de wok verhit en dan kook je ermee zeg maar. Bij ijs wokken gaat het andersom. Ze verkoelen de wok zodat de dingen er in bevriezen. Ze gooien er gepurreerd vers rfuit in, bjivoorbeeld mango en maken zo ijs! Zo ongeveer gaat het. Dus het is ook nog eens gezond want ze gebruiken geen melk en andere vetten!

Ik weet heel eerlijk niet zo goed wat ik vandaag moet schrijven... Mjin hoofd zit vol met de dingen die ik vandaag gezien heb en de woorden willen niet echt uit mijn hoofd rollen.
Dus laat ik het bij deze!

Ik zal morgen weer wat schrijven!
En ik hoop zo een beetje jullie vragen ook te hebben beantwoord!
Op veel vragen weet ik ook het antwoord niet hoor! Haha!

Veel liefs,

Liza en Cho

  • 02 Oktober 2009 - 15:46

    Sab:

    wat koel! ik wil ook ijswokken! en jij krent! ik eis op zn minst een hotel kamer op jou kosten als je in hong kong gaat trouwen :p (als ik uberhoubt uitgenodigd ben ^^; )
    lekker zo'n relax dag en... muggen... ik feel you're pain... we hadden het zelfde in italië... je hoorde ze niet maar ze stoken wel... nouja... liever de beten dan het lawaai.

  • 02 Oktober 2009 - 19:18

    Jaap:

    Tja, was ik aan het schrijven, ineens alles weg. Ook mijn inspiratie. Kon ik maar zo schrijven zoals jij. Maar goed. Even opnieuw. Leest lekker jouw verslag. Ik zie je daar gewoon rondlopen, met een brede smile en tassen vol souveniers en hebbedingen. Genieten maar. Die woksorbet lijkt ons wel wat, nu Venezia net dicht is. benieuwd wat je morgen weer schrijft

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liza

Actief sinds 13 Sept. 2009
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 24896

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 27 Februari 2013

Chinees nieuw jaar en Vietnamese loempia's

26 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Hong Kong here we come, part 2.

25 September 2009 - 23 Oktober 2009

Liza en Cho in Hong Kong

Landen bezocht: