hoe het was - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu hoe het was - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu

hoe het was

Door: Liza

Blijf op de hoogte en volg Liza

15 Oktober 2009 | Hong Kong, Hong Kong

Ben ik weer!
Sorry dat ik gisteren niet heb geupdate mensen, maar ik had weer eens last van een vreselijke hoofdpijn. Ben dus lekker vroeg gaan slapen onder de zachte 5 sterren hotel dekens... hmmm.

We zijn nu weer terug in Hong Kong en dat is wel weer fijn!
China is mooi en heeft veel oude dingen, maar de mensen zelf en de sfeer die er hangt is toch minder dan in Hong Kong!
Hong Kong heeft veel meer mijn hart gestolen dan China. Misschien ligt het aan waar we geweest zijn, ik weet het niet.

Ik vond het soms wel moeilijk om die grote verschillen te zien. En te zien hoe mensen in zulke erbarmelijke omstandigheden leven.
Yuk lin vertelde dat de huizen die gesloopt worden, waar ook soms nog mensen in wonen ook al zijn ze al half afgebroken. Dat daar grotere en betere appartementen voor in de plaats komen en dat de mensen waarvan de huizen gesloopt zijn die appartementen toe gewezen krijgen.
Maar ja er blijven mensen in garage's wonen of in echte krotte wijken. En het haalt nog niet weg dat de mensen gewoon weg ranzig en onbeleefd zijn. Spugen op straat na uitgebreid roggelen, plassen midden in een drukke winkel straat, ook jonge kinderen en ga zo maar door.
Wat wel grappig was dat veel mensen met mij op de foto wilden! En ik kreeg echt veel bekijks! Zo vandaag weer! Twee bussiness mannen kwamen naar me toe en vroegen in het mandarijn of ik met ze op de foto wilde. Engels verstonden ze niet maar met handen en voeten gebaren kwamen we er wel uit!
Echt lachen en ze waren echt heel dank baar!

De tour was zeker wel leuk en erg interessant, de andere die mee gingen waren allemaal aardig. Ik was wel weer de enige niet Chinees wat ook voor VEEL rare blikken zorgde! Een paar mensen uit de groep dachten zelfs dat ik misschien half Aziatisch was, want mijn haar was zo zwart De eerste twee dagen waren het meest leuk! Daarna werd t een beetje saai-ig af en toe. Maar het was alsnog erg leuk!
In Shanghai voelde ik me echt niet veilig en Cho ook niet! De sfeer is niet zo fijn daar en er zijn veel agressive straat verkopers die bijna geen nee voor een antwoord nemen en letterlijk hun verkoopwaar door je strot willen douwen. Al met al het is wel een mooie stad met ook weer belachelijk veel contrast. Om de 5 minuten is er wel iemand die de prullenbakken door zoekt, opzoek naar papier, plastic flessen of weet ik niet wat om te verzamelen.

Vandaag zijn we maar met de helft van de tour mee gegaan omdat we in de ochtend naar DE speelgoed fair van China zijn geweest. Cho's oom heeft een eigen speelgoed bedrijf en hij stond dus ook op die fair. Was echt leuk om te zien! Ome Jaap en Vincent zouden helemaal gek worden, van al die model vlieguig en helikopter stands die er waren.
Daarna weer terug naar de tour guide en groep om ze te ontmoeten in een oude stad die omgetoverd was tot oplichters heaven! (hele drukke winkel straten)
Blijkbaar moet je daar in elke winkel minstens de helft van de prijs met afdingen er af halen.

Ik had er wel leuke kleding gezien, maar het waren gewoon Nederlandse prijzen, ik ga wel weer in Hong Kong shoppen! HAHA! Heb je tenminste een tas vol voor 30 euro ;) in plaats van 1 dingetje!
Ik ga douchen en naar bed!
Ben kapot!
Morgen spreken jullie me weer!

Veel liefs <3

  • 15 Oktober 2009 - 18:23

    Niels:

    klinkt leuk jammer van je hoofdpijn ik heb het nu al drie dagen lang AARGH! naja ali(krokant sokje)x'D heeft zijn oog beschadigd met een tak hij sprong tegen een tak perongeluk maar hij is geopereerd gehecht geplakt enz enz maar goed mama zat trouwens om de 2 min te checke of je wat geschreven hebt xD vet grapig toen ik zei dat je dat had gedaan was het echt zovan JAAA!!!! maarfoed DOEIDOEI ps.of je het nou leuk of niet WE KOMEN JE VRIJDAG HALEN MWAHAHA

  • 15 Oktober 2009 - 18:39

    Mam:

    fijn we weer wat te lezen hadden!!! moeilijk om te lijkt me zoveel armoede en tegelijkkertijd heel veel mooie dingen ! zijnjullie nou in het appartmement of bij yuk lin ???kus mam

  • 15 Oktober 2009 - 19:33

    Jaap En Jeanette:

    Ja, zo zie je maar. Het is niet allemaal rozegeur en maneschijn. Wel goed die tegenstellingen te zien. Waardeer je ook wat je hebt, denk ik. En die fair, we zijn nu al hebberig. Maar uh, eet je niet meer? we missen de ontbijtjes, tussendoortjes lunches en natuurlijk de diners....

  • 15 Oktober 2009 - 19:52

    Yvonne:

    Was gisteren idd beetje gek, geen bericht van jou. M'n mailbox gecheckt enz. maar nee hoor, geen up-date.
    Jammer van je hoofdpijn, hoop dat je er de rest van je vakantie geen last van zult hebben.
    Misschien moet je af en toe even wat rust nemen. Geniet van je laatste weekje.. Liefs

  • 16 Oktober 2009 - 09:17

    Trui:

    Jammer inderdaad van je hoofdpijn, gelukkig weer over. Vermaak je nog maar lekker! Hebben ze daar ook het weekendgevoel? Hier is het aankomende week herfstvakantie en we hebben er zin in!
    Fijn weekend!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liza

Actief sinds 13 Sept. 2009
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 24870

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 27 Februari 2013

Chinees nieuw jaar en Vietnamese loempia's

26 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Hong Kong here we come, part 2.

25 September 2009 - 23 Oktober 2009

Liza en Cho in Hong Kong

Landen bezocht: