Open Boek - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu Open Boek - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu

Open Boek

Door: Liza

Blijf op de hoogte en volg Liza

04 Oktober 2009 | Hong Kong, Hong Kong

Ik ga eventjes voor open boek spelen. Nu ik hier zo in hong kong ben heb ik echt het gevoel dat de band tussen cho en mij nog hechter is geworden. We zijn nu natuurlijk echt constant samen en ik ben natuurlijk erg afhankelijk van hem omdat ik niemand versta. Ik kan nu ook niet meer wachten tot we een huisje voor ons tweeën hebben. Ik zie een hele mooie toekomst voor me!
Maar dit is natuurlijk niet precies de info waar jullie op zitten te wachten of wel? Jullie willen waarschijnlijk weten hoe mij dag was?
Die was weer perfect!

Vandaag is echt weer een super mooie dag en er is alleen maar goed weer voorspeld voor de komende dagen! We weer met een grote groep op stap geweest wat altijd erg gezellig is! Het is echt zo leuk om de rest van cho's familie te leren kennen ook al praat ik niet super veel met ze. Ik heb toch wel het gevoel dat ik er bij hoor en dat ik iedereen beter leer kennen.

Tai O en Ngong Ping waren de plaatsen die we vandaag bezocht hebben. Vanaf Tung Chung (spreek ej uit als tong chong) gingen we met een kabelbaan omhoog de bergen in om zo in ngong ping te komen. Ngong ping is de plaats waar de bekende grote Boeddha zich bevind. De Boeddha is dan ook echt reusachtig en echt adem benemend om te zien! Het uitzicht was echt geweldig. De bergen waren prachtig en de dag was echt weer heerlijk. Het zonnetje scheen lekker en er was geen vuiltje aan de lucht. Vlak bij de boeddha was ook een prachtige monniken tempel en tuin. De monniken liepen daar rond en een gevoel van rust kwam over je heen. De batterij van de video camera was helaas snel op dus ik heb niet alles meer kunnen filmen. De sfeer en de zen was zeker te voelen en veel mensen kwamen daar dan ook om te bidden. Je voelt in die tempels echt iets van kalmte en spiritualiteit maar het is heel rust gevend.

De rit in de kabelbaan was ook erg mooi! Het uitzicht was prachtig en we gingen een stukje over de zee. Je kon zo prachtig de andere eilanden zien. Het was wel erg hoog, maar ja we gingen dan ook hoog de bergen in!

Na ngong ping gingen we naar tai o. Dat is dat stadje gebouwd op palen. We hebben weer de zon in de zee zien zakken en over een klein marktke gelopen. Tai o was leuk om te zien maar eigenlijk niet super bijzonder, behalve dan de erg krakkemikkig uitziende huizen op palen gebouwd in het water. Dat ze er nog staan joh! Cho's oom vertelde dat daar vaak overstomingen zijn en dat er pas sinsd 20 jaar een brug is die de twee helfden van het dorp met elkaar verbind. Daarvoor hadden ze alleen een vlot aan ee ntouw en zo gingen se dan over en weer.
Daarna zijn we met de boot terug gevaren naar tung chung om daar wat te eten en terug naar huis te reizen.

Morgen gaan cho en ik een rustig dagje houden om onze pijnlijke voetjes wat rust te geven. Volgens mij heb ik dat al eerder gezegt, maar morgen houden we echt rust! We hebben nou al elke dag gelopen en dan ook nog eens heel ver en veel. Mijn voeten zijn moe en ik ben ook moe dus vanavond vroeg naar bed. We waren vanmorgen heel vroeg opgestaan om dus opstap te gaan met de rest, maar zo'n hele dag is toch erg vermoeiend. Al die indrukken. Zeker als je de dag ervoor laat naar bed bent gegaan.
dus bij deze. Weltrusten!!

Liefs liza en cho

PS. Ik las het net wat er met Sander is gebeurd! Ik ben me echt dood geschrokken! Gaat alles wel goed met hem?
Wens hem maar veel sterkte van ons en veel beterschap! Ik hoop dat de operatie goed gaat! Hou me op de hoogte!

PPS.. Linkjes naar foto's van gister avond http://photos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs280.snc1/10716_169907371345_547111345_4140366_6352219_n.jpg
http://photos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs260.snc1/10716_169900431345_547111345_4140303_7564173_n.jpg
http://photos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs280.snc1/10716_169900436345_547111345_4140304_3777504_n.jpg

  • 04 Oktober 2009 - 16:34

    Niels:

    ik weet nie wat ik allemaalmoet zeggen li deso yo(uitstekend in japans) dat je het zo leuk heb de grote boedhha? gaaf! meer niet te zeggen eigenlijk ohja! de vloer is mooi!

  • 04 Oktober 2009 - 18:14

    Jacqueline:

    Liza wat kan jij leuk schrijven zeg, echt prettig om te lezen. Wat een avontuur hè! En geweldig dat jullie het saampjes zo leuk hebben, is echt het aller belangrijkste. Ik blijf je volgen en geniet van de foto's. Ps. Wat een super coole vlinder lampion, past zeker niet in je koffer ;-)

  • 04 Oktober 2009 - 20:07

    Yvonne:

    Nou liefje geloof het van mij, dat je gelukkig bent met Cho dat willen we natuurlijk allemaal erg graag horen.
    Dat is uiteindelijk het ALLER belangsrijkste.
    Als dat niet zo is dan kun je nog zo mooie reizen maken maar ze zijn altijd veel mooier als je die mag maken met de persoon waar je het allermeest van houdt.
    En voor ons heel fijn dat we met jullie mee mogen genieten.
    Dank je wel dat je ons dat toestaat.
    Dikke knuffel.

  • 05 Oktober 2009 - 09:09

    Trui:

    Wat heerlijk dat jullie het zo goed hebben samen en met de familie! De foto's zijn prachtig! En de vloer inderdaad ook, we hebben koffie geleut op je oude kamer haha
    Geniet maar lekker verder, hier is het grauw en grijs.

  • 05 Oktober 2009 - 11:52

    Sab:

    voor sab
    iedereen leest lizas blog !! misschien kan je daar rekening mee houden !!
    mam van liza

  • 05 Oktober 2009 - 14:48

    Voor Mam:

    hoezo mam?(jahele gesprekken hieroxD) ps.liza wil je me wat fotolinkjes sturen of erop zeggen?

  • 05 Oktober 2009 - 15:16

    Niels Over Sander:

    operatie goedgegaan hij heeft een pin 4 weken krukken meerweet ik niet we houde je op dehoogte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liza

Actief sinds 13 Sept. 2009
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 24877

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 27 Februari 2013

Chinees nieuw jaar en Vietnamese loempia's

26 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Hong Kong here we come, part 2.

25 September 2009 - 23 Oktober 2009

Liza en Cho in Hong Kong

Landen bezocht: