Wet Land Park, Lau Fau Shan and Chinees nieuw jaar - Reisverslag uit Ping Shan, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu Wet Land Park, Lau Fau Shan and Chinees nieuw jaar - Reisverslag uit Ping Shan, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu

Wet Land Park, Lau Fau Shan and Chinees nieuw jaar

Door: Liza

Blijf op de hoogte en volg Liza

09 Februari 2013 | Hong Kong, Ping Shan

Hoe was mijn dag vandaag? Leuk? Ja? Ja! Ok doei xD

haha nee hoor! Daar ga ik het natuurlijk niet bij laten! Want mijn dag was fantastisch! We hebben heerlijk uitgeslapen en rustig ontbeten in een shopping mall dicht bij. Daarna zijn we op ons dooie gemak naar Wet Land Park gegaan. Aan gezien het ergens anders veel te druk zou zijn om iets leuks te gaan doen. Vandaag is namelijk Chinees nieuw jaar begonnen en het is een feest van 3 dagen! Iedereen is vrij en iedereen gaat op pad.... Maar niet naar Wet Land Park xD Wat ik niet snap want het is daar echt heel mooi! Zeker als je van macro fotografie houd en laat dat nou net mijn ding zijn :P

Het weer was vandaag perfect om door een mooi natuur gebied te struinen en beestjes te kijken. Het was niet te warm en je kon lekker rustig rond lopen in een vest of trui. Dus erg warm was het niet, zo rond de 16 graden. Ik geloof dat het morgen weer HEET word, maar we zullen zien.
Maar goed, daar zaten we dan, op onze knieën in het stof, de kleinste miertjes en beestjes te fotograferen xD Ik vond nog een libelle die een krekel aan het eten was. De libelle zat verstopt tussen het gras en had dezelfde kleur als zijn omgeving, kortom hoe ik doe gevonden heb? Geen idee! Maar die heeft echt pracht foto's opgeleverd.

Wet Land Park ging om 5 uur dicht dus daarna zijn we richting Lau Fau Shan gegaan om daar nog even lekker op de vismarkt rond te struinen. Ook al ben ik er al eens geweest het blijft leuk om alles te zien. En sommige zee beesten blijven vreemd en haast aliens! Haha en dan heb ik het vooral over geoducks! D: Google ze maar.. Echt zo vreemd ding/beest!

Na Lau Fau Shan was het tijd om naar Shan Hing Tsuen te gaan en daar te eten bij oma met de rest van de familie. Cho's ma had gekookt en het was echt ZALIG!
Tijdens het eten hadden we het over de dingen die er allemaal te doen zijn met Chinees nieuw jaar. Er werd ons aangeraden om naar de markt te gaan in Long Ping, dus dat hebben we ook gedaan.

Na het eten zijn we naar het station gegaan waar we al werden de menigte tegen kwamen. Blijkbaar ging half Hong Kong naar de markt. Het was proppen in de trein, gelukkig was het maar 1 halte... Maar daarna was het in de rij om het station uit te komen... Rustig schuivelend richting de markt en daar weer in de rij om de markt op te komen! D: HET WAS ZOOOO DRUK! We twijfelden nog 'Zullen we dit wel doen?' En besloten, ja we gaan dit doen want dit maak je niet zo snel nog een keer mee.

Na een poosje wachten konden we eindelijk de markt op, het was leuk om al die hebben dingetjes te zien, als je uberhaubt bij een markt kraampje in de buurt kwam... Ja zo druk was het. Je kon niet zelf bepalen welke richting je op liep, want dat deed de rest van de menigte wel xD Het was ook niet zo zeer lopen, want je werd geforceerd te bewegen. MAAR het is wel iets wat je 1x in je leven moet mee maken. My god, wat een drukte D: En ik dacht dat Mong Kok erg was xD

Maar ja morgen gaan we dus richting Hong Kong Island en daar zal het wel nog veeeeel drukker zijn. Wens ons maar succes!

Ik ga lekker slapen zo, ik ben kapot! En ik word GEK van de jeuk! AAAAAhh muggenbulten op mijn arm en het zijn er een beetje veel :P Ik ben erg lekker ;)

weltrusten <3

  • 09 Februari 2013 - 19:08

    Tas:

    Happy new year!! Superleuk dat jullie cny in hongkong kunnen vieren! Xx

  • 10 Februari 2013 - 03:03

    Cho:

    Oyyy wakker worden!!

  • 10 Februari 2013 - 17:30

    Kevin:

    Echt toffe foto's ben benieuwd naar de diashow als jullie terug zijn. O en gelukkig nieuwjaar :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Ping Shan

Chinees nieuw jaar en Vietnamese loempia's

Ja ja mensen het is weer zo ver :D Cho en ik gaan weer aan een tripje naar Hong Kong beginnen! Nog maar een kleine 2 weken en dan zitten we alweer in het vlietuig! SPANNEND! Kan je zien dat ik er weer erg veel zin in heb? :P

Dit jaar gaan we niet alleen naar Hong Kong, maar ook naar Vietnam! Naar.... *trom geroffel* HALONG BAY! Ik zou zeggen... Google het en je gaat huilen xD Het is echt heel erg mooi daar aan wat ik heb gezien en ik kan echt niet wachten! Maar dat kon ik sowieso al niet hehehe.

Betekend dit dat ik WEER een reisblog ga bijhouden? Ja alweer ja :D Ik kan het niet laten! Ik beloof dit jaar wat meer foto's te plaatsen... Als ik het niet vergeet :D

Nou tot schrijfs dan weer :D

And now in English for my my non-dutch reading friends :)

Hear hear people it is that time of the year again :D Cho and I are going on a trip to Hong Kong again! Just a short 2 weeks and than it's time to hop on the airplane!! THRILLING! Is it obvious yet that I truly can't wait to go? :P

This year we're not only paying a visit to beautiful Hong Kong but also to Vietnam! To .... * drumroll * HALONG BAY! I say ... Google it and you will cry xD It's really beautiful there for what I've seen and I really can not wait! I'm an impatient girl, hehehe.

Does this mean that I'm keeping a travel blog AGAIN? Yes yes again :D I can not resist! I promise to post more pictures this year... If I do not forget :D

Well, see you guys around :D

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2013

Laatste verslag

21 Februari 2013

Nat Geo Park Hong Kong

20 Februari 2013

Shoppen, shoppen, shoppen

19 Februari 2013

I've been to 'Nam, seen some things man!

13 Februari 2013

OMG shoes
Liza

Actief sinds 13 Sept. 2009
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 24838

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 27 Februari 2013

Chinees nieuw jaar en Vietnamese loempia's

26 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Hong Kong here we come, part 2.

25 September 2009 - 23 Oktober 2009

Liza en Cho in Hong Kong

Landen bezocht: