CNY - Reisverslag uit Ping Shan, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu CNY - Reisverslag uit Ping Shan, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu

CNY

Door: Liza

Blijf op de hoogte en volg Liza

11 Februari 2013 | Hong Kong, Ping Shan

Hallo daar! Hier ben ik dan weer :)

Sorry dat ik niets geschreven heb gisteren maar we waren zoooo laat thuis! Ik dacht laat ik het maar gewoon lekker in 1 verslag typen.

Gisteren:
Wat hebben we ook al weer gedaan? Ohjah, gisteren hadden we weer met Andrew afgesproken. Hij ging ons Central laten zien en nog meer locaties waar we anders niet zo snel zouden komen. Die plekken zijn namelijk in het echte business gebied van Hong Kong en alles is daar ook erg duur. Maar de architectuur is erg mooi daar en het is ook leuk om weer eens een andere kant van Hong Kong te zien. Central is namelijk echt gericht op expats, je ziet daar ook veel meer Europeanen en Amerikanen. Ook zie je bijna alleen maar shopping malls waar dure merken worden verkocht. We hebben heerlijk door de straten van Hong Kong gelopen en hier en daar foto's gemaakt.

Daarna was het alweer tijd om te eten, maar vanwege Chinees nieuwjaar was niet alles open. We wilden eigenlijk graag sushi eten, maar alle sushi restaurants waren gesloten. Dus waren we weer beland in de 'Outback Steakhouse' wat natuurlijk ook erg lekker eten is!

Daarna bracht Andrew ons weer naar Central waar we echt super nacht shots hebben gemaakt van de IFC, 1 van de hoogste gebouwen van Hong Kong. Daarna zijn Cho en ik naar huis gegaan, Andrew was al eerder terug gegaan want hij moest de volgende dag werken. We waren echt pas om half1 a 1 uur weer thuis en lagen rond half 3 in bed xD Kortom, er was geen tijd om een verslag te schrijven.

Vandaag:
Vaandaag was de dag van DE vuurwerk show! We zijn rond het middag uur naar Hong Hum gegaan samen met Cho's peet oom en tante en neefje (daar hebben we gisteren toevallig ook gegeten, heel typisch dat het ook zoooo anders er uit ziet in de avond dan overdag! Gisteren waren we er toen het al donker was)
Anyway, we gingen er al in de middag heen omdat het waarschijnlijk heeeeeeeel druk zou worden. We gingen ook naar Hung Hom in plaats van Tsim Sha Tsui, omdat TST nog drukker zou zijn dan Hung Hom.
We waren daar dus al vroeg in de middag terwijl het vuurwerk pas rond een uurtje of 8 in de avond zou beginnen. En het was maar goed ook, want nu hadden we een mooi plekje en fantastisch weer. Het zonnetje scheen en er stond een koel briesje (we zaten immers aan het water, met een uitzicht op de skyline van Hong Kong) Tegen half 8 begonnen de meeste mensen te komen en probeerden ze tussen onze statieven in te staan... Maar ja, wij stonden daar al de hele dag en we hadden het lekker vol gebouwd met tassen zo dat er haast niemand er bij kon staan. Er hoeft maar 1 iemand en tikje tegen je statief te geven en je foto is verpest, dus we probeerden zo veel mogenlijk de mensen weg te houden. Er was genoeg plek overal... Maar nee, bij ons staan is natuurlijk veel leuker xD

Maar de show was erg gaaf en echt super mooi! Nederlandse vuurwerk shows zijn er niks bij! In NL heb je alleen de standaard vormen, hier heb je zelfs hartjes en vliegtuigen en nog veel meer!

Nou ik ga weer even lekker douchen, ik ruik naar de zee :)
Morgen gaan we lekker SHOPPEN!! JAAAAA! :D
Weltrusten <3

• 11 Februari 2013 - 17:13

Sab:

super gaaf, ben benieuwd naar de fotos als je terug komt.
    ik ken het dringen rond de camera maar al te goed, dat hebben wij (ons pap en co) ook altijd, vooral als we op een tafel staan, want op tafels kunt je ook zitten, dat je dan de camera aan het wiebelen maakt is bijzaak natuurlijk. =_=;;;

• 11 Februari 2013 - 17:24

Cho:

Het was op zich wel bizar om een vliegtuig vuurwerk te zien, zo dicht bij al die wolkenkrabbers :p

• 12 Februari 2013 - 23:14

Fleurik:

Ik ben heel benieuwd naar de vuurwerk foto's! Kijken of ze net zo cool zijn als diegene van Kev in Scheveningen!;) en liza voel je niet verplicht hoor om elke dag wat te moéten schrijven! Gewoon lekker genieten en desnoods komen de verhalen later wel! Met Mao gaat alles goed! Je krijgt de groetjes en n knuffel van d'r!:D

• 12 Februari 2013 - 23:16

Fleurik?? FLEUR!!:

Fleurik?

Verslag uit: Hong Kong, Ping Shan

Chinees nieuw jaar en Vietnamese loempia's

Ja ja mensen het is weer zo ver :D Cho en ik gaan weer aan een tripje naar Hong Kong beginnen! Nog maar een kleine 2 weken en dan zitten we alweer in het vlietuig! SPANNEND! Kan je zien dat ik er weer erg veel zin in heb? :P

Dit jaar gaan we niet alleen naar Hong Kong, maar ook naar Vietnam! Naar.... *trom geroffel* HALONG BAY! Ik zou zeggen... Google het en je gaat huilen xD Het is echt heel erg mooi daar aan wat ik heb gezien en ik kan echt niet wachten! Maar dat kon ik sowieso al niet hehehe.

Betekend dit dat ik WEER een reisblog ga bijhouden? Ja alweer ja :D Ik kan het niet laten! Ik beloof dit jaar wat meer foto's te plaatsen... Als ik het niet vergeet :D

Nou tot schrijfs dan weer :D

And now in English for my my non-dutch reading friends :)

Hear hear people it is that time of the year again :D Cho and I are going on a trip to Hong Kong again! Just a short 2 weeks and than it's time to hop on the airplane!! THRILLING! Is it obvious yet that I truly can't wait to go? :P

This year we're not only paying a visit to beautiful Hong Kong but also to Vietnam! To .... * drumroll * HALONG BAY! I say ... Google it and you will cry xD It's really beautiful there for what I've seen and I really can not wait! I'm an impatient girl, hehehe.

Does this mean that I'm keeping a travel blog AGAIN? Yes yes again :D I can not resist! I promise to post more pictures this year... If I do not forget :D

Well, see you guys around :D