Nat Geo Park Hong Kong - Reisverslag uit Ping Shan, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu Nat Geo Park Hong Kong - Reisverslag uit Ping Shan, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu

Nat Geo Park Hong Kong

Door: Liza

Blijf op de hoogte en volg Liza

21 Februari 2013 | Hong Kong, Ping Shan

Hallo allemaal!

Vandaag zijn Cho en ik naar het Natural Geo Park geweest in Hong Kong. Samen met m'n schoonouders. Cho's ma was vandaag ook jarig, dus gingen we wat leuks doen.

Het Nat Geo park is heel bijzonder, je kan er ook alleen komen met de taxi of met een speciale permit. De tektonische platen komen daarbij een en hebben duizenden jaren geleden het gesteente daar omhoog gestuwd. Dat klinkt niet zo speciaal, want alle bergen zijn in principe samen gekomen tektonische platen. Maar nergens zijn de stenen 6 hoekig, hier wel! De stenen zijn bijna allemaal hexagons en steken rijen diep en toren hoog uit de grond. Je kan zelfs op sommige punten zien waarde tektonische platen bij elkaar gekomen zijn. Het ziet er heel maf uit, zeker ook omdat sommige stukken kaars recht zijn en andere zit er een soort van S-bocht in.

Het zee water word tegen gehouden door een mega dam, ook ter bescherming van de kleine dorpjes die in de buurt van het Nat Geo park liggen. Maar daar door is er een klein meertje ontstaan van zout en zoet water gemengd. Het is kraak helder en azuur blauw. Vanaf de dam zijn we naar beneden geklommen en over de rotsen geklommen.
Het zonnetje scheen, er was een cool briesje en je hoorde de golven op de achtergrond breken tegen de dam, het was echt een zalige dag!

Na het bezoekje aan de dam gingen we een bergwandeling maken naar het strand. Het uitzicht was erg mooi en je kon ook vanaf de berg de vreemde rots structuren goed zien. Overal was de zee te zien, azuur blauw en robuust! De golven waren flink hoog. Ik hou echt van het geluid van de golven die breken op het strand of tegen de rotsen.

Het was nog best een flinke wandeling naar het strand in de warme zon, maar goed te doen. Ik heb serieus nog nooit zo'n wit strand gezien! Het enige wat miste was een palmboom en een kokosnoot en je had een bounty strand! Damn, echt hagel wit en het blauwste water. Echt prachtig!

We hebben even lekker op het strand gezeten en Cho en ik hebben heerlijk foto's gemaakt. Ja de hele dag lopen we met onze rugzakken en statieven rond (de rugzakken met camera spul wegen ieder zo'n... 6 a 7 KG) Dus een goeie work out ;)
En dan weer terug omhoog de berg op. Heen wasecht geen probleem, maar terug moesten we stijl de trap op! En was echt een flinke trap! Zeker zo'n 200 treden of meer! En dan stijl omhoog. Woosh, maar ik heb het gehaald en ik was niet helemaal kapot haha! Ik kon daarna gewoon lekker door lopen. Het was ook al aan het eind van de middag dus het begon al te schemeren. Hong Kong is echt zo mooi en heeft zulke mooie stukken natuur waar mensen bijna nooit komen.

Maar goed ook, want dan blijft het mooi en ongerept! Na de wandeling gingen we terug richting Yuen Long om daar chrysanten thee te halen en een koffer te kopen. 1 van onze koffers is namelijk oud, beschadigd en leeeeeelijk! xD En eigenlijk was die ook niet van ons, maar van Cho's ma. En nu hebben we onze eigen.

Na de kleine aankopen zijn we wezen eten met een aantal tantes en ooms. Heerlijk gegeten zoals altijd met een mango taart als toetje hmmm!!

Nu is het alweer tijd om te gaan slapen, na dat ik de foto's heb geupload!

weltrusten! xx


  • 21 Februari 2013 - 18:14

    Cho:

    Duizenden jaren + een paar honderd miljoen erbij ;)

  • 21 Februari 2013 - 21:33

    Mamsel:

    Jeeeeh wat mooi is de kust zeg !!En die platen apart ! bijzonder hoor wat jullie allemaal zien !xxx mamsel

  • 22 Februari 2013 - 09:10

    Lid'l:

    Ooh! Dat met die 6-hoekige blokken klinkt als the Giant's Causeway waar ik ben geweest in Ierland. Al hadden de blokken daar geen S-vorm xD Woooow. Wat moet dat indrukwekkend geweest zijn!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Ping Shan

Chinees nieuw jaar en Vietnamese loempia's

Ja ja mensen het is weer zo ver :D Cho en ik gaan weer aan een tripje naar Hong Kong beginnen! Nog maar een kleine 2 weken en dan zitten we alweer in het vlietuig! SPANNEND! Kan je zien dat ik er weer erg veel zin in heb? :P

Dit jaar gaan we niet alleen naar Hong Kong, maar ook naar Vietnam! Naar.... *trom geroffel* HALONG BAY! Ik zou zeggen... Google het en je gaat huilen xD Het is echt heel erg mooi daar aan wat ik heb gezien en ik kan echt niet wachten! Maar dat kon ik sowieso al niet hehehe.

Betekend dit dat ik WEER een reisblog ga bijhouden? Ja alweer ja :D Ik kan het niet laten! Ik beloof dit jaar wat meer foto's te plaatsen... Als ik het niet vergeet :D

Nou tot schrijfs dan weer :D

And now in English for my my non-dutch reading friends :)

Hear hear people it is that time of the year again :D Cho and I are going on a trip to Hong Kong again! Just a short 2 weeks and than it's time to hop on the airplane!! THRILLING! Is it obvious yet that I truly can't wait to go? :P

This year we're not only paying a visit to beautiful Hong Kong but also to Vietnam! To .... * drumroll * HALONG BAY! I say ... Google it and you will cry xD It's really beautiful there for what I've seen and I really can not wait! I'm an impatient girl, hehehe.

Does this mean that I'm keeping a travel blog AGAIN? Yes yes again :D I can not resist! I promise to post more pictures this year... If I do not forget :D

Well, see you guys around :D

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2013

Laatste verslag

21 Februari 2013

Nat Geo Park Hong Kong

20 Februari 2013

Shoppen, shoppen, shoppen

19 Februari 2013

I've been to 'Nam, seen some things man!

13 Februari 2013

OMG shoes
Liza

Actief sinds 13 Sept. 2009
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 24854

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 27 Februari 2013

Chinees nieuw jaar en Vietnamese loempia's

26 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Hong Kong here we come, part 2.

25 September 2009 - 23 Oktober 2009

Liza en Cho in Hong Kong

Landen bezocht: