Waar is al dat water gebleven? - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu Waar is al dat water gebleven? - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu

Waar is al dat water gebleven?

Door: Liza

Blijf op de hoogte en volg Liza

02 Oktober 2009 | Hong Kong, Hong Kong

Vandaag was gelukkig een geweldige dag en we stonden op met een stralende zon! En alle ''meertjes'' van de afgelopen regenbuien waren gelukkig weer verdwenen. Maar het was dus vandaag wel erg HEET! Lekker hoor!

Had ik jullie al verteld dat de auto's hier aan de andere kant rijden?
Erg verwarrend en ik moet er nog een beetje aan wennen... Ik ben vandaag bijna voor mijn sokken gereden door een groene taxi toen ik niet de goeie kant op keek met oversteken! Haha lekker stom dus! Je zou toch zeggen dat zo'n groene taxi opvalt!

Vandaag hebben we Yan Cha (letterlijk vertaald: Thee drinken en je spreekt het uit als jam tjaa) gedaan in Tuen Mun met wat tante's, ooms, neefjes en nichtje en natuurlijk ook Cho's pa en ma.
In een luxe resort. De grote jachten lagen in de haven die vanuit het restaurant goed te bezichtigen was. War je overigens geen foto's van mocht maken... Wat wel een beetje vreemd was, aangezien het ook een semi openbare ruimte was. Uit eindelijk heeft 1 van de tante's er een heisa van gemaakt dat we geen mooie geposeerde foto's mochten maken voor de haven en had er personeel bij gehaald. Na wat gekibbel hebben wij als enige toestemming gekregen om daar te fotograferen... Zucht! Die tante's van Cho krijgen alles voor elkaar!

Na al het gedoe in Tuen Mun zijn we naar Diamond hill geweest waar een hele grote Nunnery te bezichtigen was. Echt een gigantische tempel in het midden van een stad. Als je in de tempel stond kon je de flat gebouwen zien. Erg vreemd contrast! Het was wel echt geweldig en erg overweldigend. Het is moeilijk te beschrijven wat ik daar zag en hoe het voelde om daar te lopen. Zodra je de Chi Lin Nunnery tempel in liep, kwam er een totale rust over je heen. De zen muziek en het geluid van stromend water maakte het compleet. Ondanks dat het er barste van de Chinezen bleef de rust in de tempel over je heen vloeien als het ware.
Ik ben erg benieuwd naar de andere tempels die ik ga bekijken!

Daarna zijn we verder gereden door Diamond hill, een berg op. We gingen ontzettend hoog, maar dat was het uitzicht zeker wel waard! Echt prachtig, je kon heel mooi de skyline zien alleen dan van boven af. Ook het uitzicht op de omliggende bergen en zee was prachtig! Jammer dat mijn camera niet zulke mooie foto's ervan heeft kunnen maken...

Daarna gingen we naar Hong Kong Island om daar een hapje te eten en naar de vuurwerk show. Volgens mij had ik al verteld dat China PR vandaag 60 jaar bestond? Daar was die vuurwerk show dus voor! Ook erg spectaculair en mooi! Het was ontzettend druk en warm en het zweet liep letterlijk over mijn rug! Ook al was het 8 uur in de avond, het was nog steeds 30 graden!

Na Hong Kong Island en de vuurwerk show was het weer tijd om richting huis te gaan. We maakten een korte stop in Long Ping om daar te ijs wokken! Dat was echt ZALIG! Al het eten van vandaag was weer zalig! Maar ijs wokken... Dat moeten ze in NL ook maar eens gaan doen!

Morgen gaan we lekker uitslapen en daarna waarschijnlijk naar Mong Kok of de Golden Computer Mall. Misschien wel allebei!

Ook nog iets erg leuks.. Tenminste ik vond het erg leuk om te horen...
Cho vertelde me dat zijn vader aan hem vroeg, dat als we gaan trouwen, of we dan in Hong Kong gaan trouwen of in NL?!
Thihi ik moet er helemaal van blozen!

En verder.. Klik op deze linkjes, want Cho heeft twee erg mooie foto's die jullie echt even moeten bekijken:
http://chopen.deviantart.com/art/Mong-Kok-Hong-Kong-138857112

http://chopen.deviantart.com/art/San-Hing-Tsuen-Hong-Kong-138855249

Tot morgen allemaal!
Ik ga zo lekker slapen! Eerst nog even de massage stoel opnieuw aanzetten waar ik nu al een tijdje in zit.

ps. Ik hoorde ook van Cho dat als we naar Shanghai gaan, dat we hele oude steden gaan bezichtigen! Ik kan niet wachten!!!

  • 01 Oktober 2009 - 18:44

    Petra:

    dat word sparen voor een heleboel vliegtickets mop je wwet toch dat je hoort te zorgen dat je gasten gratis naar je bruiloft kunnen reizen een ??? :D

  • 01 Oktober 2009 - 19:29

    Vincent:

    He Liza,

    Erg leuk om je reis op deze manier te kunnen volgen. Je hebt wel mazzel zeg dat je daar met het 60 jarig bestaan bent, wat een show zal dat geweest zijn! En dat trouwen, doe dat maar in Hong Kong, dan kan ik daar mooi inkopen gaan doen.

    Fijne vakantie en groeten aan Cho,

    Vin

  • 01 Oktober 2009 - 19:34

    Jaap:

    Tja, je moeder heeft gelijk. Even snel rekenen. Dat worden dan 3, 7, 11,.. nou ja, wel erg veel retourtjes. Dus nu maar genieten. Wel oppassen met oversteken. IJs wokken? Wat is dat?

  • 01 Oktober 2009 - 20:33

    Yvonne:

    Ja ja, lekker allemaal zeuren over dat ticket, nou dan maak ik in ruil daarvoor wel een trouw jurkie voor je hoor. Ik vermoed dat dat er toch eentje wordt met een niet zo lange sleep. Heb hier en daar nog wel restjes van trouwpartijen die geweest zijn, komen we best een end. Geniet nu maar even van dit moment, sparen doe je weer als je terug bent.

  • 02 Oktober 2009 - 11:44

    Sab:

    jaaa had ik op het nieuws gehoorddat china iets ging doen, het was op tv, een prachtige show van die chinese die allemaal precies op een reitsje stonden in verschillende kleuren enzo...you know... the usual for them :p
    en ijswokken? wat moet ik me daar bij voorstellen?
    mijn ouders zijn net terug uit berlijn en zeggen dat ze daar ook zoiets zijn tegen gekomen.

  • 03 Oktober 2009 - 17:20

    Fleur&Kevin:

    mmmmmmmm ijs wokken, willen wij ook!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liza

Actief sinds 13 Sept. 2009
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 24840

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 27 Februari 2013

Chinees nieuw jaar en Vietnamese loempia's

26 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Hong Kong here we come, part 2.

25 September 2009 - 23 Oktober 2009

Liza en Cho in Hong Kong

Landen bezocht: