Nog steeds of alweer... Nat? - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu Nog steeds of alweer... Nat? - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu

Nog steeds of alweer... Nat?

Door: Liza

Blijf op de hoogte en volg Liza

30 September 2009 | Hong Kong, Hong Kong

Vandaag was het wel heel erg nat!
Het regende paardenpis zoals ze dat in Hong Kong zeggen!

We zijn vandaag naar de Skyline geweest om daar te ontbijten en natuurlijk ook de skyline te bezichtigen... Helaas was t nat, nat en nog eens nat maar gelukkig hebben we niet de hele tijd regen gehad. In Yuen Long en Mong Kok regende het harder. Daar zijn we ook eventjes geweest na dat we in Tsim Sah Tsui zijn geweest. (dat is de stad met de beroemde skyline) De skyline en de bergen waren in mist gehuld, dus het had zeker wel sfeer. Toen we terug naar de metro gingen hebben we lekker in rondjes gelopen. Het was echt moeilijk te vinden!

Tsim Sah Tsui was druk! Maar niet zo druk als Mong Kok... Ik heb vandaag ook gefilmt! En weer een hoop foto's gemaakt, waarvan ik er straks een paar ga uploaden!

Er hangt echt veel sfeer in Hong Kong en in steden en kleine dorpjes. De mensen zijn zeker apart en soms een beetje onbeleefd. Ze zijn niet bang om naar je te wijzen en dan vervolgens over je te gaan roddelen in het kantonees... En alles blijven aanwijzen natuurlijk...
Gelukkig vertelde Cho me dat er nog niets lelijks over mij gezegt is.
Ohja en ongegeneerd naar je kijken doen ze ook graag!
Het is niet omdat ik niet Chinees ben denk ik. Er lopen namelijk wel meer westerlingen rond... Misschien denken ze dat ik Chinees in westerling disguise ben! Ik heb natuurlijk zwart haar en enigszins donkere ogen...

Ondanks dat het vandaag regende en een meisje me even uit beelde dat ik dikke benen heb toen we in de metro stonden, was het een erg leuke dag! In Tsim Sah Tsui hebben we ons laten tekenen door een kunstenaar en een heel gaaf schilderij gekocht van de skyline. Het portret wat van ons is getekend lijkt echt sprekend en is echt heel gaaf!

Verder hebben we vandaag weer in Yuen Long gegeten. Sushi dit keer en t was echt heel erg lekker!
We zouden eigenlijk Thais gaan eten en speciaal ijs halen daarna, maar het was te slecht weer.

In de de bus naar huis reden we ook door hele diepe plassen, die meer op kleine meertjes leken dan op regen plassen!
Er waren ook een hoop bussen uit gevallen vanwege het slechte weer. Cho zei dat dit nog niets is en het dus nog veel harder kan regenen. Dan regent het ''honden poep'' haha!
Nou ik hoop dat het hier nooit honden poep gaat regenen!

Morgen moet het ook droog zijn, want dan bestaat communistisch China 60 jaar en dan is het overal feest met vuurwerk enzo.

Ik ga maar eens foto's uploaden, ik laat morgen weer iets van mij horen!

Groetjes en veel liefs van Cho en Liza

  • 30 September 2009 - 15:26

    Ls :

    v-vuurwerk :'( enne trek je niks aan van die ehm ehm...rare chineese gasjes (sorry cho)gr.

  • 30 September 2009 - 16:57

    Gerrie:

    He Liza en Cho
    Leuk om te lezen die verslagen. en je schrijft echt leuk Liz net of je met je zit te kletsen.
    Je foto's zijn erg mooi. Ben benieuwd naar de andere foto"s
    Liefs Ger

  • 30 September 2009 - 17:22

    Sab:

    ha die chineese griet is gewoon jaloers :p
    rare uitdrukkingen daar (vinden zij vast ook van ons) ik hoop dat het weer snel beter word!

  • 30 September 2009 - 17:22

    Sab:

    oh! en mooie foto's!

  • 30 September 2009 - 21:07

    Petra:

    mooie foto s hoor ! leuk huisdiertje ook ! lekker feesten morgen kus mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liza

Actief sinds 13 Sept. 2009
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 24880

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 27 Februari 2013

Chinees nieuw jaar en Vietnamese loempia's

26 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Hong Kong here we come, part 2.

25 September 2009 - 23 Oktober 2009

Liza en Cho in Hong Kong

Landen bezocht: