Nog steeds NAT! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu Nog steeds NAT! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu

Nog steeds NAT!

Door: Liza

Blijf op de hoogte en volg Liza

29 September 2009 | Hong Kong, Hong Kong

Hallo lieve mensen,

Ik vind het echt zo leuk dat jullie mijn blog lezen! En dat ik reactie's van jullie krijg!
Helaas kan ik ze niet beantwoorden, dus zal ik proberen om alles hier on deze blog te antwoorden.

De mooncake is gewoon een cakeje vandeeg met lelieblad vulling en ze komen in verschillende smaken. Je hebt ze ook met mango en andere lekkerheden kirjgen! Dus het zijn echt geen space-cakejes! Haha!

Ik heb inderdaad wel mijn hart verloren aan Hong Kong, maar natuurlijk kom ik ook weer terug naar Nederland! Dus maak jullie geen zorgen!

Nog iets waar jullie je helemaal geen zorgen over hoeven te maken is de tyfoon. De tyfoon valt reuze mee, hij komt hier bij de Hong Kong eilanden niet eens aan land. We hebben de buitenste rand en daar komt alleen een beetje wind en flink wat regen vanaf. Op het nieuws overdreven ze wel heel erg en hadden ze chaos voorspelt! Maar ik ben blij dat het allemaal mee valt!

Verder is het inderdad wat lastig dat ik niet iedereen kan verstaan, maar de meeste en zeker in Cho's familie kunnen ze allemaal redelijk engels spreken! Gelukkig!
En anders is Cho mijn tolk!
1 ding weet ik zeker, als ik weer in NL ben ga ik via een school een talen cursus Kantonees volgen, waarbij ik ook naar de lessen moet. Ik wil graag wat beter kunnen communiceren de volgende keer dat ik hier ben!

Zal ik dan nu wat vertellen over vandaag?

Vandaag regende het in de ochtend vreselijk, maar zodra we naar de stad gingen viel het hartstikke mee!
We zijn naar Mong Kok geweest waar ze woman street, sneaker street, flower street (waar ze alleen kleding verkopen) en hele grote shopping malls hebben!
Ik heb nieuwe schoenen gekocht, addidasjes (ja echt addidasjes, hele leuke! Skate schoen achtig uit de nieuwe collectie) voor maar 40 euro, twee hele leuke shirts voor maar een 10tje en een HEEEEEL leuk rokje voor 5 euro! En leuke bij passende sokken etc... Ik heb in totaal nog niet eens 100 euries uit gegeven, inclusief openbaar vervoer's kosten!

Ze hadden ook een hele grote shoppingmall van 3 verdiepingen met alleen maar Anime en Manga spullen! Vooral action figures! Dus ik heb weer een nieuwe gekocht! Ja ik heb veel gekocht en weinig uitgegeven! Wat een heerlijk gevoel!

Ik voel me vandaag, vooral vanaf het einde van de middag een beetje ziekjes... Ik had gefrituurde Tofu gegeten en die was niet helemaal goed gevallen helaas... Bah.. Ach morgen voel ik me weer beter en gaan we weer lekker shoppen.. Of misschien blijven we morgen thuis.. Ligt er een beetje aan hoe het weer is en wat we willen doen!

Ik schrijf wel lange verhalen elke keer he? Vinden jullie vast niet erg!
Maar bij deze bied ik mijn excuses aan voor de typfouten en spelfouten die ik maak!

Anyway.. Ik denk wel dat ik weer meot afsluiten helaas, ik kan nog zoveel meer vertellen maar ik wete niet zo goed waar ik moet beginnen!

Ik beloof jullie dat er snel foto's zal uploaden!

Kus en groetjes aan iedereen!

  • 29 September 2009 - 15:50

    Niels:

    LEUK!neemwel zo'n space ehh... mooncakeje voorme mee he ;) wowdan heb je nog veel geld over maarja daarmee kan je je schuld bij niels afbetalen iets van precies wat jij hebt DOEI! gr niels

  • 29 September 2009 - 15:58

    Petra:

    hoi grapje van Niels moest ik zeggen. Leuk elke dag je verhaal te lezen,ren tussen het eten maken heen en weer om te kijken of je al geschreven hebt. Schrijf gewoon op wat je ziet en meemaakt kan je goed ! heb je ook prive een mail gestuurd. hoop dat je snel weer okee voelt. Kus mam

  • 30 September 2009 - 12:00

    Sab:

    *imagines shoping mall met alleen maar manga*
    ik wil spontaan ook naar hong kong :p wel allemaal chinees zeker?
    beterschap!

  • 30 September 2009 - 14:01

    Willem En Trui:

    hartstikke leuk om te volgen! En je moe maar wachten zo rond half 6. Niet stiekum daarblijven hoor!
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liza

Actief sinds 13 Sept. 2009
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 24827

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 27 Februari 2013

Chinees nieuw jaar en Vietnamese loempia's

26 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Hong Kong here we come, part 2.

25 September 2009 - 23 Oktober 2009

Liza en Cho in Hong Kong

Landen bezocht: