NAT! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu NAT! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu

NAT!

Door: Liza

Blijf op de hoogte en volg Liza

28 September 2009 | Hong Kong, Hong Kong

Het is alweer de derde dag en de tijd gaat echt snel om! En het heeft de hele dag geregend. Aan 1 stuk door!Gelukkig valt de storm vandaag erg mee en is de temperatuur hier verder erg aangenaam!

Alleen door de stad lopen in deze drukte en Chinezen met paraplu's zijn echt, maar dan ook echt levens gevaarlijk!

Morgen gaat het heel heel heel hard waaien dus Cho en ik hebben vandaag een Wii gekocht, met 15 spellen, 2 controlers, en nog meer dingen die er bij kwamen en in totaal.. (waar je hier in NL 300 keer zoveel voor zou betalen) Waren wij maar iets van 200 euries kwijt! *YAY! Onze eerste uitgaven!*
Ook hebben we beide een Ipod touch gekocht en heb ik een mooncake sleutelhanger! WOEI!
We zijn naar een grote shopping mall geweest met alleen maar elektronica. The ''golden Computer Mall.''

3 oktober is het, het Lunar Festival en dan gaan we lekker BBQ-en en feest vieren! En 1 oktober is ook een feest dag al weet ik niet meer hoe die heet.
Mooncake is iets wat echt alleen op het lunar festival wordt gegeten en er zijn zelfs speciale winkels voor waar het maar eens per jaar wordt verkocht!

Vandaag hebben we veel gebruik gemaakt van het openbaar vervoer en zijn we dan ook met trein en metro en bus naar wat verschillende plaatsen geweest! Onder andere Mei Foo, Yuen Long, Shan Sui Po.

Zodra de tyfoon weg is en hier ook het weer, weer mooi wordt gaan we naar Lau Fau Shan. Dat is een vissers dorpje vlak waar wij zitten. Zo'n 10 minuten en van af daar kun jem ooi de ondergaande zon bekijken!

Ik heb het hier erg naar mijn zin en stiekem voel ik me hier ook wel een beetje thuis! De temperatuur is hier wel aangenamer dan in NL en ook al is het benauwd, je stort niet gelijk helemaal in! Je kunt nog wel vanalles gaan doen.

De regen was eigenlijk wel een beetje lekker! Het was warm en toch ook fris... Beetje moeilijk uit te leggen!

Ook gaan Cho en ik binnenkort met dwe bus naar Kowloon. Dat wordt wel een rit van een uur en een kwartier ookal doe je er met de trien er 20 minuten over. Als je met de bus gaat zie je veel meer van de eilanden en misschien ga ik dat ook wel filmen vanuit de dubbeldekker bus!

Ik ga lekker Wii-en en met m'n Ipod spelen!
Tot de volgende keer... Waar schijnlijk... morgen?

Groetjes en veel liefs aan iedereen,

Cho en Liza

*Ps. Ik hoorde en begreep van Cho dat ik echt al helemaal bij de familie hoor en een blijvertje ben!

*Pps. Natuurlijk vandaag weer lekker uit eten geweest! Lekker Chinees gourmetten, Dim Sum en ontbeten.

  • 28 September 2009 - 15:11

    Petra:

    fijn dat je stiekum thuis voelt maar je komt mooi naar huis !hahah knuffel mam pap en niels

  • 28 September 2009 - 15:42

    Yvonne:

    Nog een vraagje;

    Die Mooncake, die is toch niet hetzelfde als hier de SPACE CAKE hoop ik he, kijk eerst maar of de Oma's dat ook eten en hoe de reaktie is (haha)

  • 28 September 2009 - 15:44

    Gaming Niels:

    WAAROM!? WAAROM!? waarom zit jij daar met al je games WAAROM vandaag hadden we techniek wel leuk! :D en trouwens WII DIE VAN MIJ KON JE HEBBEN!!!!! (for only $25.-) naja VEEL PLEZIER ps. welke spellen

  • 28 September 2009 - 17:58

    Jacqueline:

    Leuk om je reisverslagen te lezen. Het klinkt allemaal super. Krijg wel een beetje honger grrrr.

  • 28 September 2009 - 20:32

    Sab:

    Je komt toch wel terug he? :p
    fijn dat je zelfs nog van de regen kunt genieten :}

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liza

Actief sinds 13 Sept. 2009
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 24879

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 27 Februari 2013

Chinees nieuw jaar en Vietnamese loempia's

26 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Hong Kong here we come, part 2.

25 September 2009 - 23 Oktober 2009

Liza en Cho in Hong Kong

Landen bezocht: