Rustige dag - Reisverslag uit Ping Shan, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu Rustige dag - Reisverslag uit Ping Shan, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu

Rustige dag

Door: Liza

Blijf op de hoogte en volg Liza

06 Juli 2011 | Hong Kong, Ping Shan

Mijn ochtend begon met inkt zwarte thee en acupunctuur, daarna zijn we wezen eten met Cho's tante, oom en zijn neefjes. We hebben niet iets traditioneels gegeten ofzo, gewoon iets simpels en snels omdat we daarna weg moesten.

We gingen naar de school campus van Cho's neefje en het was een bus reis van zeker 3 uur! De school campus waar we heen gingen was gelegen aan de kust en echt prachtig! Het is de beste engineering school van Hong Kong.
Het is gebouwd tussen de bergen en de zee dus de studenten die daar op campus wonen, wonen echt te mooi! Een appartementje voor 1200 euro per jaar en je hebt uitzicht over een grote baai en allemaal eilanden... Die hebben echt niets te klagen hoor! We zijn daar even het strand op geweest, hte lag in een baai en je keek uit over de zee naar allemaal onbewoonde kleine eilandjes en in de verte grote bergen. Ik kon daar wel een hele dag zitten en gewoon genieten van het uitzicht.

We bleven daar niet erg lang want we moesten ook natuurlijk weer die 3 uur terug in de bus.... Op de heenweg hadden we wel een zitplek maar op de terug weg was het helaas proppen in de bus. Het was echt heel erg warm, 35 graden en we stonden tussen de bezwete klamme mensen... Bah!

Gelukkig was het sneller voorbij dan ik had gedacht en stapten we uit in Yuen Long om daar te eten. We hebben in een klein huiskamer restaurantje gegeten waar je echt de typisch Chinese keuken voorgeschoteld krijgt! Heerlijk gefrituurde inktvis met zwarte peper, fijn gesneden rode peper en zout. Een broccoli/inktvis schotel met rode paprika en lente ui. Duif, kip, kip gefrituurd en dan besprenkeld met een honing, citroen en boter saus. Beeflapjes met een rode BBQ achtige saus en grof gesneden ui! kortom ik heb weer heerlijk gegeten!

Daarna hebben Cho en ik nog even met zijn tweeen door Yuen Long gestruind voor wij weer de bus naar huis namen.

Morgen gaan we nog wat shoppen op de Fa Yuen Kai in Mong Kok en een beetje rustig aan doen want vrijdag gaan we naar Guilin en daar gaan we veel lopen en veel doen. En onze voetjes zijn eigenlijk wel een beetje moe van al dat lopen hier al in Hong Kong! We hebben echt al heel wat kilometers gemaakt hier!

Het is wel echt heerlijk hier in Hong Kong! Ik heb het echt naar mijn zin en we hebben het ook wel getroffen met het weer! Maar het is wel fijn om na zo'n dag onder de douche te stappen en dan alle natte plak zweet en smog van je af te spoelen. Zeker als je in zo'n drukte gelopen hebt en je door de mensen massa soms moet worstelen. En gelukkig bestaat er airco! Elke keer als je een winkel in loopt is het toch wel lekker zo'n koel briesje! Al stond er vandaag ook wel enigzins een briesje! M'n armen zijn al stukken bruiner dan normaal... Nu alleen mijn benen nog... Maar dan moet ik wel weer een jurkje aan kunnen... Helaas zijn alle 38 muggen bulten op mijn benen een soort van diep paars geworden en zien mijn benen er uit als die van een junky met enge zweren!

Zucht... Misschien morgen maar weer een jurkje aan en schijt hebben aan die muggen bulten!

Ik ga maar eens vroeg slapen!
trusten!

• 07 Juli 2011 - 12:38

Mamsel:

hee mop noem het maar een rustig dagje !! Enne dat apartement is vast per maand veel te duur voor jullie hihihi . Ps mail me effe hoe is het met het hoofdje ?

grMam

• 07 Juli 2011 - 13:36

Emil:

Damn, 100 ekkies per maand aan huur, was er maar zoiets in Nederland... ben namelijk druk op zoek naar een appartementje, maar het is allemaal zo duur in de randstad :(

veel plezier in Guilin, ben echt superbenieuwd hoe jullie het daar gaan hebben, dus wel snel bloggen over je avonturen daar!