Sushi en acupunctuur - Reisverslag uit Ping Shan, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu Sushi en acupunctuur - Reisverslag uit Ping Shan, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu

Sushi en acupunctuur

Door: Liza

Blijf op de hoogte en volg Liza

05 Juli 2011 | Hong Kong, Ping Shan

Hallo Hallo,

Hier ben ik dan weer met een verslag! Gisteren hebben we niet echt veel gedaan dus vandaar dat ik geen verslag had geplaatst.
Ook had ik gisteren een gigantische migraine aanval :(

We hebben gisteren een beetje door Yuen Long gestrompeld zo lang dat ging. Tegen de avond hadden we besloten om maar toch weer een bezoekje te brengen aan de acupunctuur dokter omdat de speciale medicijnen die ik heb niet werkte. Zelfs niet na een paar uur.
De dokter had gelukkig een plaatsje voor me en hij vertelde tegen Cho dat hij aan me kon zien dat het slecht ging met mijn hoofd. Hij maakte zelfs tijd voor mij vrij.
30 minuten later lag ik weer op het bedje met in mijn hoofd betrekkelijk meer naalden dan de eerste keer. 2 naalden op de kruin, 2 in de slaap (zowel rechts als links) 2 boven de wenkbrauwen en ook nog 2 naalden in beide handen. Terwijl er weer lichte schokjes door mijn lichaam heen trilde werd de pijn er niet minder op, althans niet in het begin. Na ruim een kwartiertje voelde ik iets warms op mijn kruin en kwam er rook boven mijn hoofd uit dwarrelen.. Wat bleek nou, de dokter had een speciaal soort ''stok'' waarbij hij het ene einde aan had gestoken en dat lichtjes op mijn hoofd drukte. Behalve dat het wat haartjes weg schroeide deed het geen zeer en voelde het eigenlijk wel prettig. De warmte zorgt ervoor dat de spanning verdwijnt in de spieren boven op het hoofd. De dokter vertelde aan Cho dat deze methode niet heel vaak meer gebruikt wordt omdat mensen bang zijn dat het zeer doet en littekens achter laat. Zo lang ik er geen kale plek aan over houd mag de dokter best zo'n stok op mijn hoofd duwen hoor! Het voelde als een opluchting.
Het is wel een eeuw oude behandel methode maar als het werkt dan werkt t!

Toen ik eenmaal weer mocht gaan kreeg ik eerst een gigantische steek in het hoofd, ik ging er bijna van m'n stokje van... Maar 10 minuten later was de pijn aanzienlijk minder en binnen een paar uur was alle pijn weg. Iets wat de medicijnen niet gelukt was. Maar het betekende wel dat ik weer aan de vieze thee moet en weer 2 keer acupunctuur moest ondergaan.

Kortom, vanmorgen lag ik weer op het bankje bij de dokter en ik werd wakker met maar een klein ietsie pietsie beetje hoofdpijn! Na de acupunctuur behandeling was alle pijn weer weg dus konden we weer lekker gaan shoppen!

Uit eindelijk hebben we niet echt iets gekocht.. Oh wacht! Ik heb weer een paar schoenen gekocht! Vuur rode adidasjes :D en ze zijn awesome!
Ook nog een rolkoffer gekocht die als hand bagage mee kan in het vliegtuig.. Wel zo handig als we vrijdag een paar dagen naar Guilin gaan!
Verder zijn we wezen rondstruinen in Tuen Muen en hebben we lekker wife cake gekocht, oordopjes die dit keer wel van goeie kwaliteit zijn en een lens beker. Dat is een beker gemaakt van een canon lens! Echt awesome!

Na een hele dag gelopen te hebben hadden we wel zin in sushi en zijn we terug gegaan naar Yuen Long, want daar zit het beste sushi restaurant!

We hebben echt heerlijk gegeten! De mango met kreeft roll was echt goddelijk lekker en de zalm was weer niet te vergelijken met de zalm die je in NL te eten krijgt! Deze zalm is zooooo vers dat hij smelt op je tong! Zalig! Ook de krab met mango salade was zo ontzettend lekker! Kortom kreeft met mango is zeker een goeie combo!

Daarna was het tijd oom weer richting huis te gaan en lekker te gaan douchen! Morgen nog 1 acupunctuur behandeling, wat kopjes thee en hopen dat het nu langer werkt! Want de acupunctuur werkt echt wel! Ik ga ook zeker wel in Nederland door met de behandelingen, in combinatie met de pillen die ik dagelijks moet innemen.

Morgen gaan we weer met Cho's tante op pad dus dat word gezellig!
Ik denk trouwens dat als ik in Guilin zit geen tijd heb om bloggen, we nemen denk ik ook de laptop niet mee! Dus ik zal alles met de hand vast opschrijven zodat ik geen details vergeet zodat ik alles aan jullie in geuren en kleuren kan vertellen!

Tot morgen!

  • 05 Juli 2011 - 15:21

    Yera:

    Mango is een goeie combinatie met alles... Mango is gewoon lekker.

  • 05 Juli 2011 - 15:24

    Sabrina:

    bah! hoofdpijn op vakantie. nouja... in iedergeval blij dat die accupuntuur helpt. Zelf als je weer aan die vieze thee moet. Ik vraag me wel af of je die er hier in nederland ook bij zou krijgen...
    en wat cool, een lens beker X3

  • 05 Juli 2011 - 19:14

    Bezorgde Mamsel:

    nou ben ik het zat ! Ze gaan er maar beter naar kijken EN NOU GA IK MEE ! DAN MAAR VOOR SCHUT MET JE MOEDER BIJ DE DOKTER GRRRRRRGRRRRR !
    Hoop dat het nu verder wegblijft meis !
    Klinkt allemaal weer lekker zeg ! Paps morgen tweede gesprek en bij GOC ging het heeel goed duim maar voor ons en steek maar een wierrookje aan voor geluk !

  • 05 Juli 2011 - 19:52

    Robbert En Shanna:

    Hè nichtje!
    Leuk om je te volgen met foto's en al maar wel raar zo lang al niet gezien!
    Wij net terug uit Amerika zit jij weer aan de andere kant van de wereld!
    En wil cho niet meer van die watertand foto's maken van die sushi wij moeten het namelijk wel doen met die cheap shit zalm!

    Heel veel plezier geniet ervan en hoop
    dat het een beetje goed gaat komen met je hoofdpijn!

    Groetjes van ons

  • 07 Juli 2011 - 13:34

    Emil:

    ARGHHHH
    MOET..SUSHI...NU!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liza

Actief sinds 13 Sept. 2009
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 24873

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 27 Februari 2013

Chinees nieuw jaar en Vietnamese loempia's

26 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Hong Kong here we come, part 2.

25 September 2009 - 23 Oktober 2009

Liza en Cho in Hong Kong

Landen bezocht: