Skyline by night - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu Skyline by night - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu

Skyline by night

Door: Liza

Blijf op de hoogte en volg Liza

08 Oktober 2009 | Hong Kong, Hong Kong

Na lekker uit geslapen te hebben, zijn Cho en ik weer lekker met zijn tweetjes op stap gegaan!
Op naar de tempel in Wong Tai Sin. Eenmaal daar aangekomen hebben we eerst wat gegeten in de shopping mall die aan het metro station was bevestigd. Daarna naar buiten, waar een prachtige tempel midden in de stad was gebouwd. Wat erg jammer was, was dat de tempel gedeeltelijk onder constructie was. Blijkbaar moesten er hier en daar wat dingen een beetje bij getweaked worden.

Maar de Sik Sik Yuen Wong Tai Sin tempel (jezus wat een naam..) was nog steeds erg prachtig om te zien. De tempel was adembenemend met ook een eveneens adembenemende en prachtige tempel tuin. Ik heb ook wierook aangestoken ten ere van een hoop dingen. Met mijn familie, schoonfamilie en lief in gedachten heb ik jullie alleen een gezond leven gewenst met veel geluk en voorspoed.
Het voelde goed om voor Boeddha wat wierook aan te steken en eventjes stil te staan bij wat dingen in het leven. Niet dat ik gelovig ben, maar er heerst nou eenmaal iets in de tempels waar door je gaat na denken over je eigen leven en die van anderen. En gaat het bidden eigenlijk vanzelf, zonder dat je het door hebt.

De rust vloeide weer over me heen bij het bezoeken van de tempel en de tuin. Echt een oase van rust.
Ik zou zo'n tuin en tempel wel als eigen tuin willen hebben later!

Na het bezoek aan de tempel zijn we naar Admirality geweest. Dat is aan de over kant van TST (Tsim Sa Tsui). Vanaf daar zijn we met een speciale tram de berg opgegaan naar ''The Peak''. Wat was dat stijl zeg! En wat gingen we hoog!
Binnen een paar minuutjes waren we boven, terwijl we er met de bus er ruim een uur over zouden doen!
Eenmaal op ''The Peak'' aangekomen hebben we heerlijk van het uitzicht genoten! We gingen via een gebouw og hoger en hebben op het dakterras een poosje gezeten. Daarna eventjes naar beneden in de shoppingmall gelopen en toen weer naar boven om de zons ondergang de bekijken vanaf het dak.

Het was echt prachtig hoe de zon in de zee zakte en verdween achter wat eilandjes. Daarna was het wachten tot het donker werd en de neon lichten van de skyline gebouwen aan gingen. We zagen nu de skyline van de andere kant en van boven af.
Het werd steeds donkerder en 1 voor 1 gingen de lichten aan! Erg mooi om te zien! Cho heeft weer prachtige foto's gemaakt en die zullen jullie vanzelf wel zien!

We moesten ook weer met de tram naar beneden. De tram ging toen achter uit, weer zo stijl naar beneden. En met een rot gang ook nog eens. Dat was wel een beetje eng!
Eenmaal veilig beneden aan gekomen hebben we de trein gepakt terug naar Yuen Long om daar te eten.
De keuze viel op sushi en het was dan ook zeker lekker!
We aten echt aan een sushi bar! Echt leuk, je kan zien hoe de sushi gemaakt word terwijl je eet. De zalm sushi was echt verrukkelijk. Echt zo vers en zo zacht. Het smolt echt op je tong. De surrimi sushi, garnalen sushi alles was echt heerlijk!

Wat we morgen gaan doen is nog niet helemaal zeker, maar in ieder geval staat Mong Kok weer op de planning!

ps. hier is een link naar meer foto's: http://www.facebook.com/album.php?aid=1026&id=100000339376950&l=4c46b32fea

• 08 Oktober 2009 - 16:28

Niels:

kinnichiwa (hoi japans) damn! ik wil daar ook zijn maarja ff kort berichtje doei! xD nee leuke fot'ts alhad ik eigenlijk meer verwacht iets moois behalve de tempel! niet veel meer te vertellen

• 08 Oktober 2009 - 19:05

Jaap En Jeanette:

Hé lui,
    leuk die foto's, maar je krijgt er wel honger van. Die peking eend in dat kraampje. Ik zit nu maar achter het scherm met een stukje kip met tjap tjoi, maar dat is toch niet hetzelfde. Jeanette vroeg zich af waarmee die spacecake eh, die koek gevuld is. Is dat zwarte bonen of moon (uit de papaver)?

• 08 Oktober 2009 - 19:44

Mam:

zijn jullie klaar voor shanghai ??bijna ! Wat moet dat een beleving zijn geweest in die tempel had ik graag bij geweest !!xxx

• 08 Oktober 2009 - 23:42

Sab:

tempels en kerken hebben dat effect op mij ook, gewoon de stilte en de pure sereniteit...
    d'ahw, nu staat hong kong ook op mn "te bezoeken lijstje"

• 09 Oktober 2009 - 14:17

Willem En Trui: