insert random title here - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu insert random title here - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu

insert random title here

Door: Liza

Blijf op de hoogte en volg Liza

07 Oktober 2009 | Hong Kong, Hong Kong

Vandaag was alweer een prachtige dag! Het zonnetje scheen en wolkjes dreven rustig voorbij. Wat af en toe lekker een beetje schaduw bezorgde.

We zijn eerst lekker wezen ontbijten in een luxe restaurant met Cho's tante van zjin vader's kant. Het was wel even schrikken toen een oudere man twee tafels verder onwel werd en in elkaar zakte. Gelukkig kwam hij gauw bij bewustzijn en was de ambulance ook snel ter plaatse!
Wat is dat eng om te zien zeg, hoe iemand zo opeens als een lappen doekje in elkaar zakt.

Na wat gegeten en gedronken te hebben zijn we met de bus naar Tsin Tsui Shan geweest om nog een keertje de skyline te bekijken. We hadden een poosje terug daar ons laten tekenen door een portret tekenaar. En wat het leuke was, hij had de foto van de tekening van ons tweetjes en een gewone foto van ons opgehangen in zijn stand!
We kwamen hem nog even gedag zeggen en nog maals bedanken voor de mooie tekening die hij van ons had gemaakt. Hij zei dat hij het leuk vondt dat we weer langs kwamen!
De mensen zijn zo vriendelijk hier!
Natuurlijk niet allemaal maar de meeste wel!

Na onze kunstenaar gedag te hebben gezegt zijn we naar een kunst museum geweest. Het museum was erg interesant en er was veel oude Chinese kunst te zien. Heel veel kaligrafie schilderijen met landschappen en schrift. Echt prachtig!
Oude vazen waren er ook en prachtige beelden van Boeddha's!
We hebben er uren rond gelopen dus we konden niet meer naar de tempel vandaga, daar was het te laat voor aangezien we na het museum bezoek naar Mong Kok gingen om mijn tas op te halen. En Cho heeft een nieuwe laptop gekocht! Ik heb alleen staan kwijlen bij de mac book's en de Imac's... Zucht...

Cho en ik besloten dus maar om morgen naar de tempel te gaan en daarna naar de piek! Om dan s'avonds de skyline van boven af te bekijken!
Rond 6 uur half 7 word het al donker en dan gaan alle lichten aan. Dat word vast heel erg mooi!

Ik kan ook echt niet wachten om naar de tempel te gaan. Weer een heerlijk momentje van zen en rust.

Ik had me trouwens vergist, het bezoek aan d egebedsplaats is pas 18 oktober! Op m'n ma's verjaardag... Geen zorgen hoor mam, ik dnek heus wel an je die dag! ;)

Maar goed, zondag gaan we alweer naar Shanghai! Spannened hoor! Ik ga daar vast een hoop mooie foto's en films maken!

Ik heb vandaag ook vanuit de dubbeldek bus gefilmd, wat ook heel gaaf is geworden!

Ik ga weer afsluiten want stiekem weet ik eigenlijk niet zo veel te vertellen.

PS. weet je wat lekker is. Mango sap met zeegras jelly! Hmmmm

  • 07 Oktober 2009 - 16:34

    Mam:

    was volgens mij weer een heerlijke dag ! bracht oma de fotos en verslag ze zei
    kan zien en lezen dat die kan je vanuit shanghai ook
    je blog bijhouden ??

  • 07 Oktober 2009 - 20:21

    Sab:

    lekker joh! een maandje hong kong en dan lekker op je dooie gemak alles bekijken. maak foto's van de skyline :}

  • 08 Oktober 2009 - 08:09

    Mam:

    er moest dus staan dat oma zei kan zien aan de fotos dat liza en cho happy zijn
    kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liza

Actief sinds 13 Sept. 2009
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 24871

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 27 Februari 2013

Chinees nieuw jaar en Vietnamese loempia's

26 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Hong Kong here we come, part 2.

25 September 2009 - 23 Oktober 2009

Liza en Cho in Hong Kong

Landen bezocht: