Pak Lai - Reisverslag uit Ping Shan, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu Pak Lai - Reisverslag uit Ping Shan, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu

Pak Lai

Door: Liza

Blijf op de hoogte en volg Liza

07 Februari 2013 | Hong Kong, Ping Shan

Zo zo, daar zijn we er weer!

Wat een dag vandaag, we hadden fantastisch weer. Al was dat niet voorspelt vandaag. We dachten dat het minder weer zou worden, maar dat was zeker niet het geval. Het was zo'n 25 graden en eigenlijk te warm om door Yuen Long te lopen. Toch zijn we naar Yuen Long geweest en hebben we de markten bezocht. Het blijft leuk om daar rond te lopen en dingen te zien die je in Nederland niet ziet. Zoals levende vissen, krabben en andere schaal en schelpdieren. Die ter plekken worden afgemaakt als je ze wilt hebben... Krabben krijg je levend mee! Zo is alles lekker vers! Qua vleeswaren kan je daar alles krijgen van varkenskoppen en kippen hoofden tot varkens staarten en kippen voeten. Ook ingewanden hangen daar te koop aan haken, je kunt echt ALLES krijgen. (ja ook groente en fruit en de meeste soorten die je daar kan krijgen heb ik nog nooit van gehoord, haha)

Maar jeetje wat was het druk! Echt een mieren hoop, maar dat hoort er bij. Zeker zo vlak voor het Chinese oud&nieuw. Iedereen staat te duwen en te trekken om zo vooraan bij de marktkraam te staan. En Cho en ik maar foto's maken xD De vorige keer (bijna 4 jaar terug) dat we op de markt waren mochten we geen foto's maken van de slagers en werden ze boos. Gelukkig denken ze daar nu anders over en was het gewoon toegestaan om foto's te nemen. Ze vonden het niet erg en Cho hoorde zelfs iemand zeggen ''Is degene die de foto maakt een spook (a.k.a een blanke, ik dus) of een mens (een local) Haha ik vind het nog steeds bijzonder dat blanken mensen spoken worden genoemd. Het is ook zeker niet in een negatieve zin bedoeld, we zijn gewoon enorm wit... En ik al helemaal hahaha.

Na ons bezoekje aan de markt washet tijd om richting Pak Lai te gaan, het witte strand, of heel letterlijk vertaald: Wittie Klei. We hebben een taxi genomen vanaf het station, het was ongeveer een half uur tot 40 minuten met de taxi en we waren maar 7 euro kwijt.. Pffff In NL betaald je al minstens 5,- instap kosten... Echt NL kan wat leren van het openbaar vervoer hier xD

De weg naar het strand was trouwens best wel eng! We gingen echt rural Hong Kong in waar mensen in kleine huisjes wonen en het meest hun geld verdienen met kweekvijvers waar mensen zelf mogen vissen en dan direct kunnen BBQ-en. De huizen zijn omringt door dikke bossen en bananenbomen. Er loopt maar 1 weg en die is net breed genoeg voor 1 auto.... En ze rijden gewoon in beide richtingen met een flinke snelheid door de bochten die soms echt net haarspeld bochten zijn! Er rijden zelfs vrachtwagens over diezelfde weg.

Maar goed, na dat de taxi chauffeur ons af had gezet ergens in the middle of nowhere, zijn we over de rotsen geklommen om bij het strand te komen. Het was echt PRACHTIG! En ja dat moet in hoofdletters xD Het was echt super mooi en de schoon scheen en er waren hier en daar wat kleine wolkjes, echt fantastisch. Oh wat een uitzicht.

We dachten dat het eb aan het worden was, maar het werd vloed. Ach, dachten we, we worden toch niet ingesloten door het water. Dus we zijn daar gebleven tot de zon bijna onder ging. We hebben romantisch aan het water gezeten terwijl onze camera's erbij stonden en we mooie plaatjes aan het schieten waren. En toen moesten we terug... We dachten nog makkelijk terug te kunnen via de rotsen... Maar nee. We waren ingesloten door water. En het leek best vies ook... Omdat het daar eerst droog stond en allemaal vuil lag, was het water daar heel erg vies geworden D:. We besloten om naar een andere weg naar de over kant te zoeken, maar dat ging m helaas niet worden. Dus hop, sokken en schoenen uit en broek oprollen! Voetje voor voetje voelen waar het water het laagst was en zo zijn we naar de kant gekomen! Wel heel voorzichtig want we hadden natuurlijk allebei dure spullen in onze rugzakken. En natuurlijk ook onze telefoons! Maar gelukkig zijn we allebei droog over gekomen!

En toen was het wachten op de minibus. Die reden daar af en toe, dus we konden gelukkig wel redelijk makkelijk terug komen. Terwijl we op de minibus stonden te wachten werd het donker en kwamen de vleermuizen over onze hoofden gevlogen, soms voelde je gewoon de wind van hun vleugels, zo dichtbij kwamen ze! Ook kwamen er 2 koppels aangelopen om daar het uitzicht te bekijken. Ik was even vergeten hoe oppervlakkig die Chinese meiden kunnen zijn. 1 van de meiden zat de hele tijd over haar schouder naar me te kijken en vervolgens tegen haar vriend vanalles te vertellen met hand gebaren erbij om aan te geven hoe dik ze mij wel niet vond. Jaaa ik weet het, ik ben geen ijslollie stokje met 2 luciferhoutjes als benen! Je hoeft het niet zo duidelijk aan te geven dat je me dik vindt! En nee 1x keer kijken is ook niet genoeg, nee gewoon de hele tijd. *rolt met ogen* Cho heeft duidelijk gemaakt dat hij ook Chinees sprak en toen hield ze op! Haha ze dacht zeker dat ze lekker ongestoord kon roddelen, NOY! Lekker puh!! :P

Ik vond het ook niet erg en heb mij er allang bij neer gelegd dat ik nooit maatje 36 zal dragen, maar echt. Het kan ook iets minder meisje! En blijkbaar was ze erg onzeker over haar oren, want ze dekte ze de hele tijd af als haar vriendje een foto van haar wilde maken... Raar kind, ze had hele normale oren! Stiekem wilde ik wel terug roddelen tegen Cho en dan gebaren maken dat ze grote oren heeft, maar gelukkig ben ik niet zo gemeen en heb ik het maar gelaten. Toch moet het er echt ff uit en nee, ik zit er niet mee!

Na 40 minuten wachten kwam de minibus en de helse rit terug kon beginnen. We zijn bij Cho's oma langs gegaan om daar te eten en de stroopwafels te geven die mijn mamsel voor haar had gekocht. Ze was er erg blij mee! Toen Cho en ik daareven buiten zaten, kwam er een dametje langs lopen uit het dorp en vertelde Cho wel 1000x hoe mooi ze mij vond! Haha, zo word er 100x door iemand duidelijk gemaakt dat je dik bent en zo verteld iemand anders je weer 100x dat je prachtig bent. xD Oh people, what do you want?! xD Ik hou me maar aan de woorden van het dametje, ik ben mooi en ja een beetje stevig! :P En al 2 kilo afgevallen hier...

We hebben heerlijk gegeten bij Cho's oma, zijn moeder was er ook en 2 tantes en een oom (Yuk Lin yi, Uncle Chicken en Yi Lin Yi) Na het eten hebben we de bus gepakt richting de supermarkt voor een boodschapje en daarna naar huis gegaan. Het is inmiddels alweer half 2, dus ik ga slapen! Weltrusten iedereen :)

PS I'm very sorr, but no English version this time, I'm not even sure if people who only speak English are reading it... Let me know if you'd like to read my blog in English... Goodnight!

  • 07 Februari 2013 - 21:41

    Mamsel:

    Hoi meis .jullie hebbben weer genoten vandaag ! En lieffie probeer niet op comentaar te letten zonde vanje tijd en energie ! Je bent al zoveel afgevallen . Veel plezier kus mams

  • 08 Februari 2013 - 23:44

    Fleur:

    Ik ben zo benieuwd naar al jullie foto's! Oh en jij moet leten zeggen in het Chinees: i love myself!!! Stop staring!! Dan schikken ze zich vast rot!;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Ping Shan

Chinees nieuw jaar en Vietnamese loempia's

Ja ja mensen het is weer zo ver :D Cho en ik gaan weer aan een tripje naar Hong Kong beginnen! Nog maar een kleine 2 weken en dan zitten we alweer in het vlietuig! SPANNEND! Kan je zien dat ik er weer erg veel zin in heb? :P

Dit jaar gaan we niet alleen naar Hong Kong, maar ook naar Vietnam! Naar.... *trom geroffel* HALONG BAY! Ik zou zeggen... Google het en je gaat huilen xD Het is echt heel erg mooi daar aan wat ik heb gezien en ik kan echt niet wachten! Maar dat kon ik sowieso al niet hehehe.

Betekend dit dat ik WEER een reisblog ga bijhouden? Ja alweer ja :D Ik kan het niet laten! Ik beloof dit jaar wat meer foto's te plaatsen... Als ik het niet vergeet :D

Nou tot schrijfs dan weer :D

And now in English for my my non-dutch reading friends :)

Hear hear people it is that time of the year again :D Cho and I are going on a trip to Hong Kong again! Just a short 2 weeks and than it's time to hop on the airplane!! THRILLING! Is it obvious yet that I truly can't wait to go? :P

This year we're not only paying a visit to beautiful Hong Kong but also to Vietnam! To .... * drumroll * HALONG BAY! I say ... Google it and you will cry xD It's really beautiful there for what I've seen and I really can not wait! I'm an impatient girl, hehehe.

Does this mean that I'm keeping a travel blog AGAIN? Yes yes again :D I can not resist! I promise to post more pictures this year... If I do not forget :D

Well, see you guys around :D

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2013

Laatste verslag

21 Februari 2013

Nat Geo Park Hong Kong

20 Februari 2013

Shoppen, shoppen, shoppen

19 Februari 2013

I've been to 'Nam, seen some things man!

13 Februari 2013

OMG shoes
Liza

Actief sinds 13 Sept. 2009
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 24837

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 27 Februari 2013

Chinees nieuw jaar en Vietnamese loempia's

26 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Hong Kong here we come, part 2.

25 September 2009 - 23 Oktober 2009

Liza en Cho in Hong Kong

Landen bezocht: