Cho's bro and lens shopping - Reisverslag uit Ping Shan, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu Cho's bro and lens shopping - Reisverslag uit Ping Shan, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu

Cho's bro and lens shopping

Door: Liza

Blijf op de hoogte en volg Liza

06 Februari 2013 | Hong Kong, Ping Shan

Halloooo!!!!

Vandaag hebben we een beetje rustig aan gedaan, dus dit keer een kort verslagje. Cho had in de late ochtend wat dingen waarbij hij aanwezig moest zijn vanwege het overlijden van zijn oma ruim een maand terug. En aangezien ik nog geen (echte) familie ben, mocht ik daar niet bij aanwezig zijn (vanwege traditionele redenen en daar heb ik ook veel respect voor) Traditie is traditie en wie ben ik dan om daar stampei over te maken. Toen Cho eenmaal klaar was hebben we lekker gelunched met zijn 2tjes en zijn we naar Sham Shui Po gegaan om daar te kijken voor een nieuwe lenzen voor onze camera's.

Natuurlijk hadden we ook weer onze rugtassen bij, die al redelijk vol zitten met camera spul. Maar er kan altijd meer bij! Ik had namelijk een nieuwe wide angle lens nodig (een groot hoek lens) omdat bij de oude de manual focus niet meer goed werkt. En in Sham Shui Po heb je keuze zat! Ik heb een super lens gevonden en Cho ook!
Om onze nieuwe speeltjes uit te testen zijn we door gegaan naar Tsim Sha Tsui, om daar de skyline te fotograferen van de andere kant :P
En wat ben ik blij met mijn nieuwe lens :D Ik ben in het afgelopen jaar echt steeds meer bezig geweest met fotografie en ik vind het heel fijn dat ik daar mijn creative ''ei'' in kwijt kan. Aangezien tekenen en schilderen niet zo goed wil lukken, kan ik toch op deze manier creatief bezig zijn. Ik vind fotografie ook gewoon echt fantastisch en hier zijn zo veel mooie dingen om te schieten! En ook is het ontzettend fijn om samen met Cho er op uit te gaan en samen dit soort dingen te doen.
Ook gewoon hier zijn is zo ontzettend fijn, klinkt heel gek maar als ik denk aan hoe gelukkig en goed ik mij hier voel word ik er emotioneel van... Haha rare muts ben ik toch ook!

Ook hebben we vandaag heerlijk gegeten met Andrew To. Een ''bro'' van Cho die hij via art websites en facebook heeft leren kennen. Ze hebben allebei dezelfde passie, fotografie! En omdat ze elkaar jaren kenden via internet gingen we meeten. Het was echt super gezellig en we gaan binnenkort weer afspreken en dan een soort foto walk doen. Hij gaat ons dan plekjes laten zien die wij niet kennen :) Andrew spreekt perfect Engels en woont pas sinds 8 maanden in Hong Kong, dus communicatie problemen waren er niet.

Morgen gaan we naar Yuen Long en naar Cho's oma en misschien als het goed weer is ook naar Pak Lai, een strand waar je prachtig uitzicht hebt en waar ik nog nooit geweest ben. Ik ga weer douchen want ik heb me kapot gezweet. Het was echt super warm vandaag! Weltrusten alvast!

English version:

Helloooo!!

Today we have a little relaxed, so this time a short report. Cho had some things this late morning where he had to participate in, related to the passing of his grandma about two months ago. And since I am no (real) family am I not allowed to be present (for traditional reasons and I have much respect for) Tradition is tradition and who am I to fuss about it. When Cho was finished we had lunch with the two of us and we went to Sham Shui Po to look for new lenses for our cameras.

Of course with our backpacks, already quite full of camera stuff. But there is always room for more! Because I was in a dire need of a new wide angle lens, because on the old lens the manual focus no longer works. And in Sham Shui Po, the choices are endless! I found a super lens and Cho too!
To put our new toys to test, we went to Tsim Sha Tsui, to photograph the skyline from the other side: P
And I am so happy with my new lens :D I have been interested in photography before, but I have been exploring it more in the past few years. AndI am very happyby doing so. I used to paint and draw, but since I'm not very pleased with what comes out of my hands lately I've been exploring photography more. And that's good! Because this way I can still be creative and capture/create beautiful things. And not only that, I love sharing the passion of photography with Cho.
Even just being here is so very lovely, sounds crazy but when I think of how happy and well I feel, I get all emotional... Haha I'm such a silly girl!

Also, today we had a delicious dinner with Andrew To. A'' bro'' whom Cho met through art websites and facebook. They both have the same passion, photography! And because they knew each other for years over the internet we decided to meet. It was really nice and we will soon meet again and then do a sort of photo walk. He will show us places we do not know :) Andrew speaks perfect English and has lived only since 8 months in Hong Kong, so there were no communication problems.

Tomorrow we go to Yuen Long and Cho's grandmother and maybe if the weather is good also to Pak Lai, a beach where you have beautiful views and I've never been to. I'm going to shower again because it was really hot today! Goodnight!

  • 06 Februari 2013 - 20:18

    Sab:

    klinkt als een goede dag ^^
    leuk ook dat je met iemand kon meeten die je eerder nog niet gezien had ^^

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Ping Shan

Chinees nieuw jaar en Vietnamese loempia's

Ja ja mensen het is weer zo ver :D Cho en ik gaan weer aan een tripje naar Hong Kong beginnen! Nog maar een kleine 2 weken en dan zitten we alweer in het vlietuig! SPANNEND! Kan je zien dat ik er weer erg veel zin in heb? :P

Dit jaar gaan we niet alleen naar Hong Kong, maar ook naar Vietnam! Naar.... *trom geroffel* HALONG BAY! Ik zou zeggen... Google het en je gaat huilen xD Het is echt heel erg mooi daar aan wat ik heb gezien en ik kan echt niet wachten! Maar dat kon ik sowieso al niet hehehe.

Betekend dit dat ik WEER een reisblog ga bijhouden? Ja alweer ja :D Ik kan het niet laten! Ik beloof dit jaar wat meer foto's te plaatsen... Als ik het niet vergeet :D

Nou tot schrijfs dan weer :D

And now in English for my my non-dutch reading friends :)

Hear hear people it is that time of the year again :D Cho and I are going on a trip to Hong Kong again! Just a short 2 weeks and than it's time to hop on the airplane!! THRILLING! Is it obvious yet that I truly can't wait to go? :P

This year we're not only paying a visit to beautiful Hong Kong but also to Vietnam! To .... * drumroll * HALONG BAY! I say ... Google it and you will cry xD It's really beautiful there for what I've seen and I really can not wait! I'm an impatient girl, hehehe.

Does this mean that I'm keeping a travel blog AGAIN? Yes yes again :D I can not resist! I promise to post more pictures this year... If I do not forget :D

Well, see you guys around :D

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2013

Laatste verslag

21 Februari 2013

Nat Geo Park Hong Kong

20 Februari 2013

Shoppen, shoppen, shoppen

19 Februari 2013

I've been to 'Nam, seen some things man!

13 Februari 2013

OMG shoes
Liza

Actief sinds 13 Sept. 2009
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 24843

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 27 Februari 2013

Chinees nieuw jaar en Vietnamese loempia's

26 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Hong Kong here we come, part 2.

25 September 2009 - 23 Oktober 2009

Liza en Cho in Hong Kong

Landen bezocht: