HEEEEEEEETTTT!!! - Reisverslag uit Ping Shan, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu HEEEEEEEETTTT!!! - Reisverslag uit Ping Shan, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu

HEEEEEEEETTTT!!!

Door: Liza

Blijf op de hoogte en volg Liza

02 Juli 2011 | Hong Kong, Ping Shan

Woosh wat een dag!
Het was warm, warm en nog eens warm! Maar ik klaag niet hoor! Het was droog en echt heerlijk foto weer.
Onze dag begon ook gelijk goed en we zijn wezen Yam Cha-en met de familie. Heerlijk gestoomde broodjes, groentes en wat al niet nog meer als ontbijt. Officieel is yam cha lunch, maar voor ons was het meer brunch! haha

Het was leuk om Cho's tantes, ooms, neefjes en nichtjes weer te zien en het was dan ook erg gezellig! Ik werd weer met open armen ontvangen en van alles aangereikt om te proeven! Ze vinden het ook erg leuk dat ik soms in het Chinees antwoord weet te geven op sommige vragen.

Na ons ons helemaal vol gepropt hebben met heerlijk eten gingen we met Cho's oom op pad. We zijn naar prachtige locaties geweest om daar foto's te maken. We kwamen echt op plekken waar je normaal als toerist niet zomaar zou komen!

In de omgeving van Tai Po is zoveel te zien! Ergens tussen de huizen en marktkraampjes was een kleine maar prachtige tempel verstopt. Het tempeltje hing vol met wierook en werd ook druk bezocht door de locale dorpsgenoten.

Natuurlijk werd aangekeken alsof ik van een andere planeet kom! Alsof ze nog nooit zo'n wit persoon hebben gezien. Nou ben ik natuurlijk ook wel behoorlijk wit... Al begin ik nu toch wel wat kleur te krijgen op mijn armen hehe

We reden de bergen in en stopten uit eindelijk bij een restaurant/BBQ farm in the middle of nowhere!
Er was een prachtig meertje met een geweldig uitzicht op de dicht begroeide bergen. Ik heb hier flink gebruik kunnen maken van mijn nieuwe macro lens en wat mooie foto's gemaakt van bloemen en planten terwijl Cho druk bezig was met foto's van het uitzicht. Landschappen zijn toch meer zijn specialiteit ;)

Daarna gingen we weer verder naar de volgende locatie en stopten aan de rand van Tai Po, aan de kust. Mensen waren opzoek naar schelpen, krabben en andere eetbaren dingen op het strand. Naja het was eb dus het water was een heel eind terug getrokken waardoor er een soort van ''strand'' was ontstaan. Ook vanaf hier was er een prachtig uitzicht op de kleinere eilanden en de bergen terwijl mensen druk in de weer waren om zoveel mogelijk eten te vangen.

Als je een voet in het vochtige zand zette renden er allemaal inie minie krabbetjes hard weg om niet vertrapt te worden. Er waren er wel honderden, maar die waren niet groot genoeg om te eten. Ze waren hoog uit iets groter dan mijn duim nagel en sommige waren niet eens groter dan de nagel op m'n pink!

Ook hier ben ik flink in de weer geweest met mijn macro lens en heb ik toch wel wat gave foto's genomen!
Het zweet liep me over mijn rug terwijl ik niet eens iets fysiek zwaars aan het doen was. Maar ja het was dan ook zeker 30 graden in de volle zon met een luchtvochtigheid van 85%.

We hadden flink wat dorst gekregen dus hebben we snel een verfrissend drankje gedaan bij een klein tentje was ook warme zoete tofu verkocht met rietsuiker. En dat was me toch een partij lekker! Cho en ik hebben samen een bakje gedeeld, ik krijg zo'n hele bak niet in mijn eentje op!

Inmiddels was het al weer tijd om weer verder te gaan, het is ook enigszins oncomfortabel om de hele tijd aangestaard te worden terwijl je rustig je Cream Soda probeert te drinken hehe

eenmaal weer in de auto gingen we opzoek naar een volgende foto locatie en kwamen zo terecht bij 'The Bride's Pool'. Ergens langs de weg kon je de auto parkeren en dan de dicht beboste omgeving inlopen. Hier en daar werden Cho en ik helemaal lek gestoken door dikke muggen. We hebben er dan ook flink wat bulten aan over gehouden!

We gingen een smalle, oude en glibberige trap af en hoorden in de verte een waterval. Het was best een beetje freaky want het was eigenlijk gewoon een jungle! Overal vieze kruipende beestjes en een GIGANTISCHE WESP! Hij was zeker 5 centimeter groot en vloog iets te dicht bij. Pik zwart met wat rode accenten en een dik lijf. We hebben het beest gegoogled en waarschijnlijk was het een 'Tarantula Hawk' of te wel... Een wesp die tarantula's eet! D:
De steek van deze wesp schijnt 1 van de meest pijnlijke insecten steken/beten te zijn....

Dus.... Het was tijd om een snelle foto te nemen van de waterval en gauw terug gaan voor de wesp voor ons iets TE dichtbij kwam! Het uitzicht was wel prachtig hoor, zo in een dicht begroeide omgeving. We keken vanaf een geïmproviseerde brug uit op het water zo door de begroeiing naar de waterval.Je kon niet eens meer de weg horen of zien terwijl het maar 5 a 8 minuten lopen was vanaf waar wij waren!
Jammer dat die vieze beesten ons weg jachten haha. Wat een schijtbakken zijn we toch ook!

Onze laatste bestemming was een klein klein dorpje aan het einde van een lange weg die de bergen in liep. Daar hadden ze al helemaal nog nooit een blanke gezien volgens mij!

Het dorpje keek uit op het water en had allemaal verschillende kleine huisjes met ieder een klein altaartje bij de voordeur. De geur van wierook kwam ons te gemoed samen met de geur van de zilte zee. Het was al een beetje aan het schemeren dus ook hier konden we niet erg lang blijven!
Ook was het al bijna etenstijd en moesten we ook een flink stuk nog terug rijden!

Uit eindelijk hebben we gegeten bij 1 van Cho's tantes thuis met nog wat neefjes, nichtjes, ooms en tantes! Het was super gezellig en het eten was echt overheerlijk! Wat kan Cho's familie toch goed koken! Ik heb de lekkerste spareribs OOIT gegeten! Ja hij is zelfs beter dan die van kepas uit Zeist!
Er stond een hoop op tafel, gestoomde groentes, zelf gemaakte loempia's, die gruwelijk lekkere spareribs, worstjes, kippenvleugels en kip in zelf gemaakte kerrie saus en noem het maar op! Daarna heerlijk vers geplukte lychee's gegeten en mangosteen... Mangosteen? Jaa mangosteen! Een donker gek0leurde vrucht met een harde schil. Het vruchtvlees is heeeeeel zacht en ongelooflijk zoet! Echt zalig!

Na het eten was het inmiddels al weer 11 uur en tijd om terug te gaan naar Ping Shan en zo is het inmiddels al weer... Half 2 s'nachts... Tijd om te gaan slapen dus! Ik heb al heerlijk gedoucht en ingesmeerd met anti jeuk spul. Want ik word gek van al die muggenbulten! Mijn benen lijken wel een framboos! T ziet er niet uit maarja dat krijg je als je lekker bent ;)

weltrusten!!

  • 01 Juli 2011 - 17:47

    Sabrina:

    homnomnomnom ik zou al bijna naar hong kong willen voor dat lekkers dat je iedere keer beschrijft~

    wel gaaf dat je op plekjes komt die niet zo toeristisch zijn! ik wil fotos!

  • 01 Juli 2011 - 20:50

    Ger:

    Wat zie je toch eeen mooie dingen. Die wesp dacht zeker dt je eeen lekkere spi was. Je oet hem meenemen dan kan hij je spinen vanen in huis Goed idee he?
    Ik ben heel benieuwd naar jullie fotos.

  • 02 Juli 2011 - 10:51

    Mamsel:

    wanneer gaan we volgend jaar ????ga ik vast boeken !!! Mens wat heerlijk allemaal !!! prachtige foto ook van de wierrook ! Je schrijft prachtig ! Boek schrijven iets voor jou ??
    dikke kus van ons !

  • 02 Juli 2011 - 12:03

    Yera:

    Ik vind wel dat je ons heel erg plaagt. Zeker met die foto's... we willen ze zien!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liza

Actief sinds 13 Sept. 2009
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 24841

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 27 Februari 2013

Chinees nieuw jaar en Vietnamese loempia's

26 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Hong Kong here we come, part 2.

25 September 2009 - 23 Oktober 2009

Liza en Cho in Hong Kong

Landen bezocht: