Shopping!! - Reisverslag uit Ping Shan, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu Shopping!! - Reisverslag uit Ping Shan, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu

Shopping!!

Door: Liza

Blijf op de hoogte en volg Liza

30 Juni 2011 | Hong Kong, Ping Shan

HALLOOOO!!!

Daar ben ik weer ;)
Vanmorgen heb ik mijn laatste acupunctuur gehad, die kruideniers en de dokter bleven maar zeggen hoe stoer ze het vonden dat ik het gewoon maar weer allemaal deed en ook terug durfde te komen na de eerste behandeling.
En dat ik ook netjes de vieze thee elke dag kom ophalen en drink. Zelfs Chinezen durven soms niet eens terug te komen voor meerdere behandelingen haha.

De dokter vertelde ook aan Cho dat hij kon zien aan mij dat het effect had. Door naar de binnenkant van mijn mond te kijken en naar de tong. Hij kon aan de kleur zien dat de thee giftige stoffen uit mijn lichaam filtert en zag ook dat de spieren in mijn gezicht meer ontspannen zijn. En dat is ook zeker waar! Ik voel me heerlijk en heb zeker baat bij de behandeling! Maar ook merkte hij op dat mijn tong kartels aan de zijkant heeft en vroeg dan ook aan Cho of ik vaak last had van buik en darm klachten. Cho vertelde aan de dokter dat ik inderdaad vaak last van mijn buik krijg voornamelijk vlak na het eten.
De dokter vertelde dat hij kan zien aan mijn tong dat mijn maag problemen heeft met verteren en dat ik daardoor vaak last van mijn buik heb. De tong ontwikkeld dan een soort kartelachtig weefsel aan de zijkant van de tong. Een eventuele oplossing hiervoor krijg ik misschien morgen. waarschijnlijk zal het in een soort thee zijn die helpt de goede maagsappen te vormen voor een betere vertering van het voedsel.

Maar goed, ik zou eigenlijk iets schrijven over een dagje shoppen! Het weer was gelukkig vandaag stukken beter en het heeft alleen in de ochtend een beetje geregend. Eenmaal in Sham Shui po (een locatie met 1 van de grootste computer en gaming shopping mals) aangekomen zijn we opzoek gegaan naar een europese Xbox 360. Helaas was die niet te vinden en was alleen een Aziatische versie te koop. We hebben eigenlijk alleen oordopjes gekocht voor onze Ipod en meer niet...
En omdat het nu droog was en droog bleef zijn we weer naar de Fa Yuen Kai geweest. Flower Market street. Het straatje met de meest goedkope kleding en hebben dingetjes! Cho heeft een aantal leuke T-shirts gekocht en 2 broeken. Ik heb uiteindelijk 3 broeken gekocht en een t-shirt. Dat alles samen kwamen we uit op hooguit 130 euro.... Nou daar koop ik in NL geen 5 broeken en 3 T-shirts voor!

Ohja! Bijna vergeten Cho en ik hebben ook nog een lens gekocht. Een macro lens! Cho had er al 1tje maar ik wilde er graag ook 1 omdat het toch wel een fijne lens is voor onder andere straat fotografie. En dan hoeven we ten minste niet constant te kibbelen over wie nou de macro lens krijgt! Al hoe wel... De lens die ik heb uit gekozen blijkt beter te zijn dan de macro lens die Cho al had... Dus wie krijgt welke????
Naja in principe zijn ze allebij erg goed alleen is de 1 meer licht sterk dan de andere. En de 1 is 100mm de ander 70mm.
Maar goed wat boeit jullie dat lenzen verhaal nou? ;)

Vandaag hebben we wel lekker weer met familie gegeten in 1 van de 10000000000 restaurants. Het eten was echt heerlijk! Van gans met kerrie tot aan gestoomde zeebaars en gestoomde groentes met gefrituurde knoflook tenen. De tafel stond weer bom vol! Helaas zat ik best snel vol, mijn maag is echt gekrompen in een hele korte tijd! En ik had niet eens rijst op! Naja 2 hapjes rijst dan.

Ik spring maar eventjes onder de douche want ik heb me vandaag echt helemaal kapot gezweet! Het was boven de 30 graden vandaag met een lucht vochtigheid van 100%... Je kan bijna zwemmen terwijl je loopt haha

Gelukkig ben ik al wel snel gewend geraakt aan de temperatuur en benauwdheid. Al hou je toch niet tegen dat je gaat zweten van al die hitte en drukte.

Ik vind het echt heerlijk om weer in Hong Kong te zijn! Ik heb de sfeer en mensen echt weer gemist! De omgeving, de mensen, het gevoel, de warmte alles! Ik heb het echt gemist en het voelde stiekem een beetje als thuis komen... Is dat gek?
Al is het wel nog steeds soms een beetje frustrerend dat ik geen Kantonees spreek! Als ik klaar ben met mijn studie ga ik een studie Kantonees volgens! Voor nu hou ik het op handen en voeten werk met Engels en een paar woordjes Kantonees. Dan kom ik al een heel eind! haha

tot morgen xxx Dan gaan we een reisje boeken naar Guilin (China)Een prachtige omgeving! Echt adem benemend... Google het maar ;)

Morgen eerst weer vieze thee drinken, dan Yam Cha met familie en dan feest vieren omdat Hong Kong weer bij China hoort! Yaaay nationale feestdag!

  • 30 Juni 2011 - 15:07

    Sabrina:

    eeeh, meer vieze thee! ik hoop dat als je spul voor je maag krijgt dat het ook helpt en dat het beter smaakt!

  • 30 Juni 2011 - 16:30

    Kevin:

    Hey mensen, Leuk verhaaltje weer! Het zorgt ervoor dat ik toch erg graag een keer mee wil naar HK!

    Blij te horen dat je je beter voelt door die therapie en cool dat de chinezen daar zoveel lof voor je hebben :). Moet Cho niet ook electroshock therapie hebben btw? Want als hij naar de grootste gaming store gaat en gaat weg met oordopjes denk ik dat er iets niet helemaal goed zit :p!

    Leuk om jullie verhalen te lezen, keep it up! Liefs

  • 30 Juni 2011 - 16:37

    Cho:

    @Kevin: Hahahahaha, shitty oordopjes wel te verstaan! Dit is trouwens 100% Liza's verhaal, maar ik kan wel een keer als gastredactie optreden ;)

  • 30 Juni 2011 - 18:44

    Mansel:

    fijn dat het helpt die accupunctuur ! En ja... tuurlijk id het gek het voelt als thuiskomen... je thuis is hier muts... als je het maar laat......
    hihi( sllikkk ) We kijken uit naar foto s van guillin
    dikke kus van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liza

Actief sinds 13 Sept. 2009
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 24899

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 27 Februari 2013

Chinees nieuw jaar en Vietnamese loempia's

26 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Hong Kong here we come, part 2.

25 September 2009 - 23 Oktober 2009

Liza en Cho in Hong Kong

Landen bezocht: