Wu Xi en Suzhou - Reisverslag uit Suzhou, China van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu Wu Xi en Suzhou - Reisverslag uit Suzhou, China van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu

Wu Xi en Suzhou

Door: Liza

Blijf op de hoogte en volg Liza

13 Oktober 2009 | China, Suzhou

ugh.. half 7 opstaan is echt niet mijn ding!
Maar we hebben weer lekker geslapen en konden nog eventjes onze oogjes dicht doen op weg naar een zijde fabriek en Wu Xi.

Onze eerste stop was dus een zijde fabriek waar ze zijde sponnen van de coccon vande zijde rups. Het was een relatief klein fabriekje maar het was erg interesant om te zien hoe het precies in zijn werk gaat. En hoe ze kleding, kussens en dekbedden maken.
Ze gebruiken 7 coconnen om 1 draad te maken die even dik is als een mensen haar. Moet je na gaan hoe dun een zijde draadje is van 1 cocon. Maar zijde is een heels sterk materiaal en dat werd ook even gedemonstreerd.
Cho en ik hebben uit eindelijk 2, 100% zijde kussens gekocht. hmmmmmm Dat word lekker slapen straks!

We hebben echt weer prachtige dingen gezien en een tuin zo'n 1000 jaar oud en Suzhou, een stad van 2500 jaar oud! En alles was nog in originele staat!
Oude gebouwen sierden de straatjes en een scheve pagoda de top van een heuvel.

De tuin van 100 jaar oud was ook nog bijna compleet in originele staat! Oude bonzai bomen en een boom van ruim 600 a 700 jaar oud sierde een binnen plaats voor een tempel. Er liepen ook een aantal moniken door de tuin en bij de tempel.
Van de tempels mag je geen foto's maken en dat is opzich wel logisch maar jammer.

Bij Wu xi gingen we ook weer een stukje door de grachten varen en kwamen uit bij ook een heel oud dorp.
Echt het is zo moeilijk uit te leggen wat ik hier zie! Ik hoop dat de foto's het wel allemaal kunnen beschrijven zodra ik thuis ben!

Cho vertelde me dat we volgende week maandag, in onze laatste week, ook nog 2 dagen naar China gaan. 1 dag om ons lekker te laten masseren en de andere dag gaan we naar de speelgoed fabriek van zijn oom! Gaaf hoor!
De fabriek schijnt echt gigantisch te zijn. Net een dorp!

Weet je waar ik gek van word. China chinezen! Wat een stelletje leipo's zijn dat. Ze zijn onbeleefd, spugen constant op de grond, roggelen de hele tijd en eten alsof ze nog nooit van manieren gehoord hebben. Ook in dure chique restaurants. En in het verkeer dat getoeter de hele tijd. ARG!
China is mooi, maar Hong Kong heeft mijn hart!

Het is zo anders! De gebouwen, de mensen... Je ziet hier meer de armoede dan in Hong Kong. Sommige mensen wonen hier in opslag ruimtes langs de weg, of in garages.
Veel huizen zijn echt onbewoonbaar en hebben geen eens ramen en deuren en toch wonen er mensen! Dat kun je zien aan dat er was buiten hangt!
Ook al lijkt het huis op instorten te staan, ze wonen er toch!
Tja je moet toch wat blijkbaar...

Ik ga even lekker op m'n zachte bedje liggen en misschien nog zo even een massage nemen!

Groetjes!

• 13 Oktober 2009 - 15:07

Mam:

massage ????? wordt het nog gekker ?? baby toni is verveld !! nu paars met geel mooi !!

• 13 Oktober 2009 - 16:32

Yvonne:

Zou Robbert mooi vinden, de pagode's en de Bonsai's.
    Geniet nog, sla het op als je nog een plekje hebt want volgens mij hebben jullie inmiddels zoveel indrukken opgedaan.
    Lekker een ontspannen massage is dan wel prettig. Genieten

• 14 Oktober 2009 - 18:33

Jacqueline:

Massage hmmmmm dat klinkt heerlijk. Maar na zo veel indrukken moet dat ook best even kunnen. Maar volgende week één dag laten masseren in china....pas je op dat je niet bont en blauw thuis komt, een dag is lang hoor hi,hi,hi.

• 14 Oktober 2009 - 19:57

Sab:

ik zie het wel weer :p je komt straks super verwend terug van je vakantie :p
    zijde kussentjes! massages! 5 sterren hotels! het kan niet op :p maar je verdient het wel ^^

• 15 Oktober 2009 - 08:37

Trui:

Leuk om elke dag even te lezen! Klinkt allemaal heel erg prettig, alleen het eten is niet mijn ding. Groeten van hier en nog lekker genieten daar!