Hangzhou en Wuzhen - Reisverslag uit Wuzhen, China van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu Hangzhou en Wuzhen - Reisverslag uit Wuzhen, China van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu

Hangzhou en Wuzhen

Door: Liza

Blijf op de hoogte en volg Liza

12 Oktober 2009 | China, Wuzhen

Vandaag begon weer vroeg. Om 8 uur kregen we een wake-up call en om half 10 zaten we in de bus met volle buikjes.
We hebben echt heerlijk geslapen in ons zachte bedje met dikke dekens!
Het is hier namelijk een stuk frisser dan in Hong Kong.

Met de bus gingen we een eind rijden, diep de bergdalen in! Overal om ons heen waren bergen en thee plantage velden te zien. Echt prachtig om te zien.
Uit eindelijk stopte we bij een thee branderij. Waar ze al jaren hun eigen thee branden.
Een oud mannetje van ruim 80 zat de thee te branden in gigantische schaal die verhit is. Met de olie van de thee vrucht, smeerde hij de schaal en en brande vervolgens de the blaadjes in de schaal door ze te ''wokken'' met zijn handen. Door de olie van de thee vrucht te gebruiken, krijgt de thee ook meer smaak.
Na wat rond gelopen te hebben kregen we ook uit eindelijk de thee die ze er zelf maken, te proeven. Een heerlijke groene thee die alle giftige stoffen uit je lichaam haalt. Ze doen thee blaadjes in je kopje en gieten er warm of koud water bij. Het is de bedoeling dat je de blaadjes opeet terwijl je de thee ook drinkt. Dat is namelijk heel gezond. De thee zit vol vitamines en anti oxidante. Het is wel 1 van de duurste thee van china. 60 Hong Kong dollar. Dat is ongeveer 6 euro per kopje!
De thee gaat wel ook 5 jaar mee. En je kunt met 1 keer je kpje vullen met thee blaadjes, de hele dag doen!
Cho's tante, Yuk Lin en zijn ma hebben natuurlijk behoorlijk wat thee en van gekocht!

Na de gezonde thee was het tijd voor plaatselijk gerookte ham. Hmmmm!
Ben benieuwd hoe die smaakt!
Ook daar hebben we natuurlijk een stukje van mee genomen!

Het volgende dorp wat we bezochten was Wuzhen. Het stadje dateerd uit 420 na christus en is dus 1700 jaar oud! Alles is behouden zoals het vroeger was. Echt geweldig om te zien, je stapt ECHT de geschiedenis in. We gingen een boottochtje maken door de oude stadgrachten. Ik heb echt nog nooit zoiets gaafs in mijn leven gezien. Er wonen ook nog mensen die traditionele en oude ambacht in stand houden. Het stadje is ook onder de bescherming van de regering en valt on de monumenten bescherming zodat alles intakt blijft.

Het is zo mooi om te zien en zo appart. Er zijn echt geen woorden voor om te beschrijven.

Na het avond eten, wat echt heel... mwa was gingen we naar ons volgende 5 sterren hotel. We stapten uit bij een grote houten poort voor een oud gebouw. Vanaf daar gingen we weer met een bootje.
Het was een beetje mistig, dus het werd allemaal nog mysterieuzer dan het al was. We zagen een gigantisch in oude stijl gebouwd gebouw opdoemen uit het water. Dat was de entree voor een ander deel van Wuzhen. Het stadje is niet meer geheel in originele staat, een aantal dingen zijn gerenoveerd of na gebouwd maar dat is echt niet te zien.
Het is prachtig en echt betoverend en het hotel net zo.
We zijn na het inchecken even door het stadje wezen lopen. Het was echt lache, er kwamen twee meisjes naar ons om te vragen waar we vandaan kwamen. Ze spraken mandarijn en slecht engels maar we kwamen er wel uit. Ze zeidend dat Cho 'handsome' was en ik 'beautifull'. Ik moest er helemaal van blozen. En ze wouden ook nog met ons op de foto! Dat is me nog nooit over komen! Dat vreemden met mij op de foto wilden!

Ik ga gauw douchen aangezien er morgen om half 7 naast het bed moeten staan... zucht. Wens me succes met opstaan!

Ps. Ger wens sander veel beterschap van mij! Ik had gehoord van m'n moeke wat er gebeurd was!

• 12 Oktober 2009 - 15:05

Mam:

wat maken jullie veel mee zeg wat een indrukken moeten jullie opdoen de hele dag fantastisch om te lezen dat jullie genieten ! met San gaat het goed ! kus mam

• 12 Oktober 2009 - 15:32

Mam:

joh ik heb net een filmpje gekeken van wuzhen indrukwekkend en heel mooi zeg !!!

• 12 Oktober 2009 - 15:44

Niels:

succes en wij hebben lekker spare ribs gegeteee lekker puh...(ter compesatie)xDklinkt leuk allemaal

• 12 Oktober 2009 - 18:14

Fam Zoelen:

hoe komen ze eigenlijk aan die zwaluwtuf?

• 12 Oktober 2009 - 19:23

Pap:

Geweldig. Wat mooi is Wuhzen. Morgen vroeg op om weer mooie dingen te bekijken. Nou beautifull ga maar gauw slapen en de groeten aan handsome.