Yuen Long - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu Yuen Long - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu

Yuen Long

Door: Liza

Blijf op de hoogte en volg Liza

27 September 2009 | Hong Kong, Hong Kong

Vaandaag zijn Cho en ik naar Yuen Long geweest met de bus!
Het openbaar vervoer is beter geregeld dan in NL! Er is 1 prijs voor de algemene bus reis en je kan gewoon betalen met een OV chipding... Die teminste wel werkt! HA!

Nouja verder met mijn verhaal... We hebben ontbeten in de stad Yuen Long in een Kantonees/Westers gefuseerd restaurant. Het was echt heerlijk en weer niet te vergelijken met NL. Ik had Beef Sate noodles met toast en ei. Yum Yum.

Daarna zijn we verder wat shoppingmalls af gaan struinen om een beetje te kijken wat er allemaal is en wat het kost. Ik heb nog niets gekocht, goed he! Ik ga misschien wel een kookboek kopen waarmee je traditionele Bapou en andere dingen ka nmaken! Lijkt me gaaf omeen keer zelf te maken!

Verder zijn we naar de markt geweest waar ze levende kippen en vis verkopen. De vis ligt vte spartelen op een ijzeren bord met een beetje water. Eerst vond ik het onprettig om die beestjes zo te zien, maar ja verser kun je, je vis echt niet krijgen! Er lag zelfs een vis, die door midden was gesneden en zijn hart klopte nog! IEWWWWWWW!!
De groente en vlees markt was dus echt een hele beleving!

Uiteindelijk hadden we afgesproken met Cho's ma en gingen we met haar lunchen en een visum voor mij aanvragen. Want 11 oktober gaan we naar Shanghai! 5 dagen naar een 5 sterren hotel.. LUXE!!! Arme Cho... Nu kan hij mij daarna nooit meer meenemen naar een 3 of 4 sterren hotel... HAHA!

Verder met mijn verhaal... Er word een TYFOON verwacht! Spannend! Er staat bij elke TV zender al een T1 boven in. Dat geeft aan dat er een kalme storm vanavond opzet, maar er wordt een wat grotere storm verwacht op aankomende dinsdag of woensdag. Maar maak je geen zorgen, de huizen zijn hier stevig en we zitten veilig en droog! Niet in een tentje ofzo!
De tyfoon die er aankomt heeft wel veel scahde aangericht in Taiwan en de filipijnen...

Dit allemaal hoorde ik bij het avond eten, wat overigens weer echt zalig was! Het eten is hier echt veel voller van smaak en alles is echt vers!

Vandaag hebben we met (bijna) de hele familie gegeten, we hadden eigenlijk 3 tafels nodig maar er waren er maar 2 beschikbaar, beetje proppen dus. Maakt niet uit, het was erg gezellig!

Ik heb nu Cho's beide oma's ontmoet en zijn opa.
En ook bijna iedereen van de rest van de familie.

Ik ga dit verhaal maar weer eens afsluiten, als het morgen niet te hard regent gaan we naar Mong Gwok (of hoe je dat dan ook schrijft...)

Ps. In Yuen Long kreeg ik echt veel bekijks... Boost wel je zelf vertrouwen! Ha ha!

Pps.. we hadden gisteren een Aziatische Huis Gekko in huis! Echt schattig!

  • 27 September 2009 - 16:00

    Petra:

    okeeeee een tyfoon !!! ik ben niet ongerust hoor !!!
    ik zal je reisverslagen uitprinten en aan oma geven
    heb je de cadeautjes al gegeven? klink goed shanghai doe je ook fotos op je blog ? kus mam

  • 27 September 2009 - 16:23

    Niels:

    sounds like fun! dat is wel gaaf !en over die vis hii!
    ik mis je wel hoor naja ga jij maarleker door met lekker eten xD naja :D veelplezier!

  • 28 September 2009 - 08:16

    Sab:

    heb je foto's gemaakt?
    heb je een regenpak bij? :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liza

Actief sinds 13 Sept. 2009
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 24831

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 27 Februari 2013

Chinees nieuw jaar en Vietnamese loempia's

26 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Hong Kong here we come, part 2.

25 September 2009 - 23 Oktober 2009

Liza en Cho in Hong Kong

Landen bezocht: