Ocean Park en massages - Reisverslag uit Ping Shan, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu Ocean Park en massages - Reisverslag uit Ping Shan, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu

Ocean Park en massages

Door: Liza

Blijf op de hoogte en volg Liza

13 Juli 2011 | Hong Kong, Ping Shan

Hallo Hallo!

Sorry dat ik gisteren geen update heb geplaatst, ik was pas rond 1 uur thuis en ging gelijk naar bedje toe.

Gisteren zijn we met Yuk Ling, Wai Ling, Jenny, Micheal, Pui Han, Loes, Menno en Cho en ik wezen teppanyakki-en! Dat was me toch eens gaaf om te zien. Die vrouw was echt snel met haar spatels en het eten rook heerlijk. Ik heb er helaas niets van gegeten omdat we kort daarvoor ontbeten hadden en ik had echt GEEN honger! Zo jammer, ik had niet moeten ontbijten!

Daarna zijn Cho en ik met Pui Han, Loes en Menno naar Mong Kok om daar even lekker te shoppen. Ik had niet verwacht dat ik nog iets zou kopen daar qua kleding omdat we er al een aantal keer zijn geweest. Toch vertrokken we weer met wat kleding,ik heb echt een hoop gekocht in totaal!

Ook Pui Han en Loes hebben een hoop leuke kleding gevonden! We zijn ook opzoek geweest naar een Ipad2 voor Pui Han, maar die was overal uitverkocht! Zelfs via internet is hij niet meer verkrijgbaar hier in Hong Kong!

Daarna zijn we terug gegaan naar Yuen Long om daar weer bij het beste Sushi restaurant te eten! Hmmm mango/kreeft sushi en mango/surimi/komkommer salade! Oh wat hebben we ons vol gepropt met heerlijke sushi! Ook de St. Jakobsschelp sushi was erg lekker! We wilden eigenlijk ook nog een massage daarna, maar alles was al dicht dus besloten we om met Pui Han, Loes en Menno mee te gaan naar Shan Hing Tsuen om daar eventjes te chillen. En rond een uurtje of 12 a half 1 terug naar huis.

Vandaag hebben we weer onze dag doorbracht met Pui, Loes en Menno. We zijn naar Ocean Park geweest! Een soort pretpark/dierentuin! Het was echt lekker weer voor een pretpark dagje, niet te warm, een lekker windje en af en toe een beetje miezer regen. Het pretpark is gebouwd rond een berg en bestaat uit 2 delen. Om van het ene naar het andere te komen moet je met de kabelbaan of met een treintje door de berg. We hebben lekker in de achtbaan gezeten en in zo'n wilde rivier waarbij je ontzettend nat word. Het was een erg leuk park en ze zijn nog veel aan het verbouwen dus als ik er volgend jaar weer heen ga zal het wel er weer heel anders uit zien! Ik begreep van Pui Han dat er nu al veel veranderd was sinds vorig jaar!

Daarna hebben we weer met z'n allen gegeten in een klein restaurantje in Yuen Long waar ze erg lekker noodle soep serveerde en dumplings. Dit keer was het niet te laat voor een massage en zochten Pui Han, Cho en ik een massage salon op. Loes en Menno hadden er niet veel zin in een massage dus die gingen vast terug.

We vonden een massage salon ergens in een steegje en belden aan. Het was 20 euro voor een fullbody massage van 2 uur! Hoe goedkoop is dat?
Het was echt heerlijk en pijnlijk tegelijk! Pui Han en ik hadden samen een kamer en Cho apart. De eigenaresse vroeg of we een gewone of een harde massage wilden, Pui en ik zeiden maar dat we een gewone wilden, dus de eigenaresse heeft Cho gemasseerd, want die wilde wel een harde massage.

De vrouw die mij masseerde vertelde aan Pui dat al mijn spieren in mijn rug, nek en benen vast zaten en dat 2 keer per week zwemmen goed voor mij zou zijn. Ook zei ze dat ik niet dik was, maar stevig en dat ik veel spieren had in mijn benen, vooral de kuiten! Ik was mooi en stevig, haha!
De vrouw bleef Pui maar vertellen dat ik echt moest gaan zwemmen, het liefst 2 keer per week, dat zou mij en mijn (blijkbaar) verstopte lymfevaten in mijn benen en nek goed doen... Dat voelde ze namelijk toen ze mij masseerde. Hmmm.. Verstopte lymfevaten, dat is neem ik aan niet heel goed...

Ik was af en toe echt aan het creperen van de pijn, maar het voelde tegelijkertijd zoooo goed! Het is haar gelukt om bijna al mijn spieren weer redelijk los te krijgen, al denk ik wel dat ik morgen helemaal beurs en blauw ben!

Morgen ochtend is het weer accupunctuur tijd en daarna ga ik mijn nagels laten doen... Ja mensen ik heb nagels! Ik ben namelijk nu al 2 weken gestopt met nagel bijten en ze zijn al behoorlijk lang! Zijn jullie niet trots op mij?

Ik ga nu slapen, ben erg moe van weer zo'n lange dag!
Ik zal ook eventjes wat Guilin foto's uploaden nu en dan daarna slapen!

weltrusten xxx

  • 13 Juli 2011 - 17:31

    Liza Van Zoelen:

    uhh alle andere foto's staan bij het andere verslag, Dus dan weten jullie dat! Weltrusten! xxx

  • 13 Juli 2011 - 18:14

    Sabrina:

    hohoho een massage, klinkt heel goed ^^ en sushi~
    nom nom nom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liza

Actief sinds 13 Sept. 2009
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 24850

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 27 Februari 2013

Chinees nieuw jaar en Vietnamese loempia's

26 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Hong Kong here we come, part 2.

25 September 2009 - 23 Oktober 2009

Liza en Cho in Hong Kong

Landen bezocht: