Toeristen gevoel - Reisverslag uit Ping Shan, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu Toeristen gevoel - Reisverslag uit Ping Shan, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu

Toeristen gevoel

Door: Liza

Blijf op de hoogte en volg Liza

03 Juli 2011 | Hong Kong, Ping Shan

Kennen jullie dat? Het toeristen gevoel? Eigenlijk meer dat je zelf echt ontzettend een toerist voelt?

Dat had ik vandaag... Niet dat het erg is, maar toch het viel me opeens op, dat gevoel.

Misschien kwam het door de drukte, misschien door het gestaar. Maar ik denk dat rond lopen met een mega camera + lens + monopod + mega camera rugtas ook een erg grote bijdrage aan had haha.
Al had ik deze spullen toch al wel elke dag bij me...

Maar goed, onze dag begon heerlijk. lekker uitgeslapen en rustig ontbeten met gestoomde 'wife cake' hmmm! Daarna was het helaas weer tijd voor een kopje medicinale thee, gelukkig heb ik van de kruideniers wat gedroogde pruimen gekregen die smaak van de thee redelijk verdoezeld.

Wat wiebelig op mijn benen begon de dag redelijk goed en was de hoofdpijn waarmee ik opstond toch redelijk gauw verdwenen! De zon scheen vel en de warmte viel weer als een vochtige deken over ons heen toen we de voordeur uitstapten, bepakt en wel met onze grote, nieuwe camera rugtassen!

We gingen eerst op stap naar Mong Kok (uitspraak = Wong Kok en dan de laatste k niet uitspreken) om nog een nieuwe lens aan te schaffen! En oh wat hebben we toch weer een goeie aankoop gedaan! Een prachtige all-round lens waarmee je de landschap fotograaf kan uit hangen maar ook de paparazzi! Hehe... (beeld hier maar een liza in die stiekem allemaal portret foto's schiet vanaf een afstandje terwijl mensen het niet door hebben! Met een grote grijns op haar gezicht! Ohhh wat heerlijk!)

Omdat het nu weekend is, is het nog drukker in de straten dan normaal en Mong Kok is al zo'n drukke plaats. De mensen lopen met een slakke gang langs marktkraampjes en kleine winkeltjes die het straatbeeld kleurrijk versieren met hun grote reclame borden en neon verlichting. De stoep is smal en de chaos van het verkeer en luid bellende mensen geeft toch een aparte sfeer. Arme Cho irriteerde zich soms mateloos aan hoe mensen zich voort sjokten terwijl ze een grote volle boodschappen kar dufjes achter zich aan trokken. Die rot dingen blokkeren de smalle stoep alleen nog maar meer waardoor je niet makkelijk door de mensen kan waden. Ook is het soms echt onmogelijk om een winkel binnen te komen, de paadjes zijn smal en soms al helemaal vol gestauwd met klanten!
We zijn dan vandaag ook niet erg lang in Mong Kok gebleven, het is beter om een keertje door de weeks terug te komen en dan de rest van ons boodschappen lijstje te kopen. Want tja... Ik heb natuurlijk een lijstje gemaakt met dingen die ik wil hebben (grijns)

Na een lens, een ND filter en een monopod te hebben aangeschaft gingen we snel weer weg uit de drukke straten van Mong Kok om vervolgens verder te reizen naar Tsim Sha Tsui of te wel.. De plaats waar DE skyline van Hong Kong is.
Hier kwam pas echt het toeristen gevoel boven. Eenmaal een mooi plekje te hebben gevonden langs de kade/boulevard hebben we onze foto spullen uitgepakt en genoten van het uitzicht terwijl we prachtige kiekjes maakten van het uitzicht. Ik heb een beetje gespeeld met Cho's wide angle lens en sluitertijden terwijl Cho de nieuwe lens uitprobeerde. Even later was dat mijn beurt en toen ben ik er even lekker voor gaan zitten tegen 1 van de grote betonnen blokken aan met de camera en de paparazzi lens. Heel sneaky heb ik allerlei foto's genomen van mensen, sommige hadden het door en anderen dan ook niet. Sommige zijn zo druk bezig met hun familie, vrienden en of partner goed te laten poseren dat ze niet eens merken dat een foto van hunzelf veel interessanter zou zijn! Ik heb dus een hoop kiekjes van mensen met de uitdrukkingen van hun diepe concentratie die van hun gezicht te lezen is. Mensen fotograferen is denk ik leuker dan landschappen... Zeker als er bijvoorbeeld een jonge dame langs loopt met haar vriend, haar vriend positioneert om te poseren en dan vervolgens 300 foto's te maken van hem met 2 verschillende camera's! Ze had een kleine compact en een dure canon... Waarom uberhaubt die compact?
Die is dan toch helemaal niet nodig?

Maar goed... ik begrijp dat hele poseren en dan 300 foto's maken van 1 gast op dezelfde plek toch al niet.... Als hij nog eens van expressie en of lichaamstaal veranderde dan was het misschien nog leuk.

De lucht was echt prachtig, vol met wolken terwijl de zon er door heen scheen. Dat het 33 graden was, was ook wel te voelen!
We hebben echt een aantal epische shots kunnen nemen! Misschien upload ik er wel een paar... Of anders op facebook want hier kan ik er maar 10 uploaden!

Na foto's te hebben gemaakt zijn we terug gegaan in de richting van Tin Sui Wai, dat licht dicht bij Ping Shan. Dat is het dorpje waar Cho en ik slapen. We slapen bij Cho's ouders, het dorpje behoorde vroeger tot de Tang familie (Cho's voorouders). We besloten te stoppen in Yuen Long en kregen een telefoontje van zijn ma of we wilden komen BBQ-en. Natuurlijk wilde wij dat en spraken af om over een paar uur in Ping Shan af te spreken. Cho en ik bleven nog eventjes in Yuen Long om een beetje te shoppen en een klein hapje te eten voor dat we naar de BBQ zouden gaan. Helaas bleek een uurtje later dat de BBQ niet door ging en Cho en ik bleven dus was langer in Yuen Lpng. Ik heb nog flink wat shirts gekocht, Cho een paar schoenen en boodschapjes voor thuis! Daarna lekker terug naar huis en douchen en chillen.

Volgens mij ben ik echt wel bruin geworden, in ieder geval mijn armen zijn bruiner!!
Een meisje in de schoenen winkel vroeg of ik allemaal muggenbulten op mijn benen had en vertelde aan Cho dat mensen met bloedgroep O het meest geprikt worden. Blijk ik nou O+ te hebben... Wat een geluks vogel ben ik toch... NOT! Ik heb zeker op ieder been een stuk of 12 muggenbulten waarvan er 3 echt gigantisch zijn! 1tje is zo groot als mijn vuist! Ik overdrijf niet!
Morgen maar een lange broek aan als we gaan shoppen... Ik wil niet nog meer jeuk en mega bulten!

8 Juli gaan Cho en ik met een tour naar Guilin! Ik kijk er nu al naar uit! Google het maar en je zult zien waarom! We gaan een boottocht maken, naar een grot, een bergwandeling, een zijde fabriek en nog een hoop andere dingen. Ik ben benieuwd!

Binnenkort brengen we ook weer een bezoekje aan wetland park en dit keer ook aan Ocean park! Ocean park ben ik nog nooit geweest dussss.... LEUK LEUK LEUK!

Nou ik ga eventjes nog wat meer mopiko (anti jeuk spul) op mijn bulten smeren en dan lekker slapen! Weltrusten!!

  • 02 Juli 2011 - 17:48

    Yera:

    Dat zijn een hele hoop lenzen.
    Overigens, ik heb dezelfde bloedgroep!

  • 02 Juli 2011 - 21:12

    Sabrina:

    woei! drukke dag voor de boeg dus!
    veel plezier morgen!
    je vieze thee kuur is nu over toch? :}

  • 03 Juli 2011 - 10:58

    Mamsel:

    ja nou ik schrok niet echt hoor toen je om je bloedgroep vroeg per sms .....grgrhmstttt!!!!!!!grrrrr enne 1 foto van je bulten is meeerrr dan genoeg !!!!! misschien komen ze op t licht af hahaha (plaag ) xxx

  • 04 Juli 2011 - 12:12

    Emil:

    Ik ben echt enorm benieuwd naar de foto's van dit avontuur, dus als jullie terug zijn kom ik zeker snel langs met Nikki om ze te bekijken!

    en DAAAAAAAAMN wat een zieke bulten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liza

Actief sinds 13 Sept. 2009
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 24836

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 27 Februari 2013

Chinees nieuw jaar en Vietnamese loempia's

26 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Hong Kong here we come, part 2.

25 September 2009 - 23 Oktober 2009

Liza en Cho in Hong Kong

Landen bezocht: