GEFELICITEERD MA! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu GEFELICITEERD MA! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu

GEFELICITEERD MA!

Door: Liza

Blijf op de hoogte en volg Liza

18 Oktober 2009 | Hong Kong, Hong Kong

Hallo allemaal!
En Nogmaals gefeliciteerd mamsie!

Sorry dat ik weer niet heb geschreven gisteren, maar dat stomme hoofd van mij deed weer eens zeer!

Gisteren zijn we naar Wetland park geweest. Een erg mooi natuur reservaat met moeras en veel water. De naam zegt het ook al!
Er waren veel vogels te zien en ook krabben en mudskippers! Die beesten zijn echt grappig! Het zijn ee nsoort vissen met ''pootjes'' en die springen dan door de modder en rollen soms om, om vochtig te blijven. Ziet er echt raar uit, lijkt net alsof ze soms spontaan omvallen!
Er was ook een donker rode wesp die groter was dan mijn duim! Wat een beest zeg! Echt enorm! Hij ging naast mij oor vliegen en kon echt de vleugels horen zoemen.
We zagen ook nog een andere wesp die was ook flink, die was zwart met oranje, geel achtige poten.
Al die creepy crawlers! Ik heb gelukkig niet zo veel spinnen gezien!

In de avond gingen we uit eten met Cho's ma en pa. Wat erg lekker en gezellig was!

Vandaag moesten we redelijk vroeg op om naar Cho's opa en oma van zijn vaders kant te gaan. Cho had een soort ceremonie om zijn voorouders te vereren bij het familie graf.
Daarna gingen we eten met zijn allen. We hebben lekker speen varken gegeten en er stonden weer allemaal lekkerheden op de tafel. Zoals inktvis, hmm ben ik echt helemaal gek op!

Daarna gingen we met Wai Lin Yi, Max en Wai Lin Yi's man (ben zijn naam even kwijt.... Oeps) en Lin naar een vlinder tuin!
Dat was echt gaaf er vlogen vlinders ter grote van mijn handpalm en groter!
Al die kleuren en vormen! Zo heb ik ze nog nooit gezien.
Ik heb een aantal mooie foto's kunnen maken van vlinders en die prachtige bloemen die daar groeiden.
Na de vlindertuin was het tijd voor een bergwandeling in de brandende zon... Zucht!
Het was stijl, hoog en WARM!
ik zweete me kapot en door de inspanning kwam mijn hoofdpijn weer terug (ik had alweer hoofdpijn vandaag.. stond er weer eens mee op, maar ach)
Ik moet heel eerlijk zijn, ik vond het zwaar! Heel zwaar om in 30 graden, in een lange broek (anders word ik lek gestoken door muggen... Kom ik zo nog op terug) en t-shirt de berg op te gaan. Mijn flesje water was binnen een paar minuten leeg, net als mijn energie level.
Ik moet echt weer gaan sporten als ik thuis kom. Dat luie beestje eens van m'n rug los wrikken en gaan met die banaan!
Niet dat ik hier veel stil heb gezeten. Het tegendeel juist, we hebben elke dag sowieso meer dan 6 uur gelopen. Dat noem ik niet stil zitten! Maar zo'n berg op was echt pfff... Maarhet eind resultaat was het waard.
Het uitzicht was weer prachtig en een stukje de jungle in was een oud verlaten dorpje! Echt gaaf om te zien, zo'n oud verlaten dorpje begroeid met bananen bomen en klimop soorten. Overal groeien gewoon fruitbomen in de bossen! Zoeits heb ik nog nooit gezien!
Er was nog 1 huis dat volstond met onlangs gebruikte spullen en uit eindelijk kwamen we dan ook bij een kleine prive groente tuintje. Die mensen kwamen uit de stad en hadden hun eigen groente tuin midden in de bergen!
Stelletje gekken! Het was zeker 2 uur rijden voor hun om daar te komen! Maar hte is daar erg mooi dus ik zou het er ook wel voor over hebben.

Daarna gingen we naar de ''wishing tree'' Het is de traditie om een sinaasappel met wens brief eraan in de boom te gooien. Mar omdat zo veel mensen dat hadden gedaan, waren de takken instabiel geworden en moest de boom nog omhoog gehouden worden met stellages. Wel een beetje zonde om te zien.
Daarna gingen we weer eten met een grote groep en dat was ook weer zalig.

Morgen gaan we met Yuk Lin naar de speelgoed fabriek van haar man en de volgende dag weer een massage... Ahhhh! Lekker!

Muggen... Daar zal ik jullie eens over vertellen.
IK HAAT ZE!
Ik dacht laat ik vandaag een lange broek aan trekken zodat ik niet weer lek gestoken word. Had ook dichte schoenen aan met sokken en nog. Dwars door mijn broek heen, een stuk of 8 muggen beten... Op beide benen! Ook op mijn voeten! Hoe komen ze daar?
Ik weet het niet! Ik had gewoon schoenen aan!
Op mijn armen zat anti muggen spul en daar had ik er maar 1, maar m'n benen. Niet normaal meer! En de bulten zijn ook GIGANTISCH!
De muggen bukten die ik nog vanuit de China had (ja ook in China ben ik lek gestoken) waren na een dag helemaal paars geworden! Auch!
En ik ben ook de enige die de hele tijd gestoken word. Cho heeft maar 1 miezerig bultje...
Kortom.. muggen, van mij mogen ze allemaal dood!

Anyway. Het is alweer bijna tijd om terug naar NL te gaan. Waar ik stiekem en heel eerlijk gezegt, helemaal niet op zit te wachten!
Hong Kong heeft echt mijn hart gestolen. De sfeer is zo prettig hier en NL is zo... KOUD! Brrr... Ik zag dat het 2 graden is s'nachts?
Is dat echt zo?
Dat wordt echt kou lijden als we terug komen. Hier is het elke dag zo'n 30 graden! Het daalt in ieder geval niet onder de 26!
En als we weer terug zijn moeten we weer werken, weer naar ons kleine kamertje.. zucht... Weer het hollandse weer... Weer terug naar de dagelijkse sleur...
Kan ik niet nog een weekje vakantie hier aan plakken?
Waarschijnlijk helaas niet!
Volgend jaar ga ik zeker weer!

Ik ga lekker slapen, moet morgen weer redelijk vroeg op!

trusten allemaal en fijne verjaardag nog mamsie!
Veel liefs.

ps. ik weet nog niet of ik morgen kan bloggen, maar dat zien jullie vanzelf wel ;)

  • 18 Oktober 2009 - 16:49

    Mam:

    klnkt allemaal weer
    prachtig !! ach meis je moet maar denken als je daar zou wonen wordt het ook sleur hihi ! maarre snap je wel! Muggentip geen luchtje opdoen ! Veel plezier morgen genieten jullie nog maar van die laatste dagen ! dukke knuffel van ons !

  • 18 Oktober 2009 - 20:20

    Yvonne:

    Lieve Lies,

    Nog een weekje eraan plakken zou een weekje uitstel betekenen. Je moet uiteindelijk toch terug. ennuh, weer lekker je gewone ritme is vast ook weer prettig, als je in Hong Kong woont heb je vast niet elke dat de tijd om al die dingen te doen die jullie hebben gedaan, of je moet natuurlijk een errug rijke vent aan de haak slaan maar of je daar nu echt gelukkig van wordt.
    En je vindt het vast ook weer fijn je ouders en broertje weer te knuffelen. lekker op huizenjacht, en ja, idd is het hier een beetje winter aan het worden maar dan moet de dikke jas maar tevoorschijn. Geniet van jullie laatste dagen en een goede reis terug. Liefs en een knuffel

  • 19 Oktober 2009 - 11:13

    Sab:

    kouder zelfs -.- iuk heb al moeten krabben T.T

  • 19 Oktober 2009 - 16:31

    Niels:

    nee het was gister -2 maarja ik had lekker met jules had hier gelogeerdwas leuk naat scheveningen was vet leuk echt die hele arcade hal kapotgemaakt vet leuk naja nog veel plezier

  • 19 Oktober 2009 - 17:10

    Niels:

    ik bedoelde kapotgespeeld

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liza

Actief sinds 13 Sept. 2009
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 24829

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 27 Februari 2013

Chinees nieuw jaar en Vietnamese loempia's

26 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Hong Kong here we come, part 2.

25 September 2009 - 23 Oktober 2009

Liza en Cho in Hong Kong

Landen bezocht: