Dag 1 - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Liza

Blijf op de hoogte en volg Liza

26 September 2009 | Hong Kong, Hong Kong

Hoi allemaal,

jullie zijn zeker vast beniwud waar ik nu uit hang?
Nou ik ben dus in Hong Kong!! We zijn er eindelijk! Na een lange reis met het vliegtuig, die overigens perfect verlopen is. We hebben niet erg veel last gehad van turbelentie of luchtzakken dus alles ging smooth! De landing was wel een beetje freaky omdat het vliegtuig al daalt terwijl je boven de zee zit!
Je gaat steeds lager en lager e nje ziet de zee steeds dichter bij komen en dan opeens... Landingsbaan!

Mijn eerste indruk van Hong Kong... Het is warm.. Erg warm maar wel aangenaam tot nu toe! En de omgeving ziet er echt prachtig uit maar wel een beetje bizar. Vanaf het dakterras van het huisje waar we verblijven kunnen we China zien. En de zee!
Het is vooral bizar omdat het echt neit met Nederland te vergelijken is! Het dorp waar we ''wonen'' is ''oud'' en om ons heen zien we dan veel groen gemixt met flats, zeecontainers, bergen, jungle, mooie oude huizen, China en ga zo nog maar even door!

We kwamen laat in de middag aan dus gingen we vrij snel eten. Toen we aankwamen was de zon al aan het ondergaan en het wordt hier dfus ook vrij vroeg donker. Wat het wel extra veel sfeer geeft!

Ik heb Cho's oma al ontmoet en ze is ontzettend lief! ook de rest van zijn tante's en ooms zijn echt allemaal super aardig! En we zjin dan ook met een groep uit eten geweest.

Ik kan jullie zeggen... HET WAS HEERLIJK! Ik heb echt nog nooit zo lekker gegeten.
Ik heb ook al eens ''traditioneel'' Chinees gegeten in NL natuurlijk, maar dat is niet te vergelijken met hier! De smaak is zo vol en tja hoe zeg je dat... Beter!
Je moet het gewoon proberen!

Om mjin eerste lange verhaal aftesluiten, ik heb nog geen idee wat mij morgen te wachten staat. Zo eerst even lekker douchen en dan met Cho de sterren bekijken van ons dakterras!

Heel veel liefs,
Liza en Cho.

  • 27 September 2009 - 08:48

    Jaloerse Niels:

    heey liesje alles bevalt je natuurlijk? gearsof war VET!! maargoed is je droomuitgekomen? groete

  • 27 September 2009 - 08:52

    Petra:

    Nou leuk dat je al wat geschreven hebt !
    Maak veel foto"s !
    Genieten !
    Dikke kus van ons !
    Mam Pap rn Niels

  • 28 September 2009 - 08:13

    Sab:

    hahaha het verbaasd me niets! alweer uit eten :p
    dat deed je hier al veel :p

  • 28 September 2009 - 15:40

    Yvonne:

    Hai Liza en Cho,

    Wat leuk dat jullie zo uitgebreid verslag doen. Het lijkt me echt geweldig zo'n heel andere cultuur met een taal waar je niets van maakt. lijkt me ook wel een beetje lastig maar spreken de mensen daar een beetje Engels??
    Ik hoop dat jullie na de Typhoon veel kunnen bekijken, de Wii wacht dan wel tot Nederland daarvoor heb je dan weer meer tijd. Liza,je niet teveel thuis gaan voelen hoor, volgens mij kun je hier echt niet gemist worden !!!
    Geniet ervan, hou je maar goed aan elkaar vast als de storm te hevig wordt. (haha).Liefs van je tante

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liza

Actief sinds 13 Sept. 2009
Verslag gelezen: 74
Totaal aantal bezoekers 24844

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 27 Februari 2013

Chinees nieuw jaar en Vietnamese loempia's

26 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Hong Kong here we come, part 2.

25 September 2009 - 23 Oktober 2009

Liza en Cho in Hong Kong

Landen bezocht: