Zonneschijn en Smog - Reisverslag uit Ping Shan, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu Zonneschijn en Smog - Reisverslag uit Ping Shan, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu

Zonneschijn en Smog

Door: Liza

Blijf op de hoogte en volg Liza

05 Februari 2013 | Hong Kong, Ping Shan

Hey daar ben ik weer!

En hoe is het met jullie? Met mij ontzettend goed! Het was vandaag heerlijk warm met zon! YES! Het was zo'n 23 graden en echt gewoon aangenaam heet, zeg maar. Vandaag begon de dag met heerlijk lunchen, waarbij ik de vraag kreeg of ik het echt wel lekker vond en of ik echt geen honger meer had xD Blijkbaar eet ik weinig de laatste tijd haha. Maar ja het was ECHT lekker en ik zat ECHT vol! Al die kleine hapjes en lekkere dingen, pfoe je blijft er van eten ook al zit je propje vol.

Daarna zijn Cho en ik saampjes er op uit gegaan met onze rugzakken vol camera spul. Het was vandaag namelijk een PERFECTE dag voor foto's! We zijn naar Hong Kong Island geweest en de peak en hebben daar heerlijk rond gestruind en als een stel mafkezen alles lopen fotograferen. Ik was ook even vergeten hoe stijl omhoog de tram gaat als je naar the Peak gaat. Je gaat bijna verticaal omhoog de berg op!

We hebben prachtige foto's genomen vanaf the Peak, maar op een gegeven moment dacht de zon ''Ja, ben er klaar mee voor vandaag'' en namen de smog en de mist het over! Gelukkig was het nog steeds lekker warm en hebben we ondanks de dikke mist (waardoor je haast de skyline niet kon zien) toch erg mooie foto's genomen en genoten van het uitzicht. We hebben vandaag vooral geëxperimenteerd met time lapse foto's maken. Zoals een stopmotion, zeg maar. Dan maak je met meerder foto's een filmpje... Ja klinkt erg omslachtig, maar het is leuk om te doen en het heeft zeker iets speciaals! Ik ga dit jaar vooral proberen het gevoel van Hong Kong vast te leggen in de foto's. Ik hoop dat het me gaat lukken.

Toen het eenmaal super donker was en de skyline vanaf the Peak niet meer te zien was door de wolken/mist zijn we verder gaan struinen door de stad. We hadden niet eens door dat het al 21:00 was en we hadden nog niet eens gegeten! Kortom, we gingen weer helemaal terug richting Yuen Long met de trein om daar wat te gaan eten. We hebben even snel wat gesnacked bij de KFC en zijn toen maar richting huis gegaan. We hadden zoveel gelopen vandaag dat onze voeten echt zeer zijn gaan doen xD

Ik ga weer even lekker douchen en dan misschien nog even lekker op het dakterras chillen! Tot later!
PS foto's komen binnenkort!

English version of the blog:

Hey I'm back!

And do you do today? I'm doing great! Today was very hot with sunshine! YES! It was about 23 degrees and really just pleasantly hot, so to speak. Today began the day with a delicious lunch, where I was asked whether I really liked it and if I really did not feel hungry anymore xD Apparently I eat very little lately haha. But yes it was REALLY REALLY good and I was full! All those little snacks and goodies, you even continue eating because everything is soooo good eventhough you're full.

Then Cho and I, went out with our backpacks full of camera stuff. Todaywas a PERFECT day for pictures! We've been to Hong Kong Island and the peak and there we've been walking around like some tourists photographing everything we could find xD . I had forgotten how steep it is if you take the tram up to the Peak. You are going almost vertically up the mountain!

We've taken beautiful pictures from the Peak, but at one point thought the sun was like: '' Yes,'m done for today'' and the smog and fog took over! Luckily it was still warm and we've, despite the thick fog (which you almost could not see the skyline) taken very beautiful photos and enjoyed the view. Today we mainly experimented with time lapse pictures. You know, a stop motion. I'm going to try to capture the feel and atmosphere of Hong Kong this time. I hope I will succeed.

Once it got very dark and the skyline from the Peak could no longer be seen through the clouds / fog we went strolling through the city. We did not even know that it was already 9:00 p.m. and we didn't even had dinner yet! In short, we went all the way back towards Yuen Long by train to get something to eat. We quickly ate something at KFC and went home after that. We had walked so much today that our feet are really very sore xD

I'm going to enjoy a shower and then maybe just relax on the rooftop! See you later!
PS photos coming soon!

  • 05 Februari 2013 - 20:05

    Mamsel:

    Hoi
    Na het sporten even kijken of er iets staat en ja hoor ! Flinke mist zeg op de foto maar wel gek dat contrast die wolkenkrabbers en het stuk bos/oerwoud ,,,, Ben heel benieuwd naar de rest ! Dikke knuffel van ons thuis hahahaha

  • 05 Februari 2013 - 21:32

    Kevin:

    Wat een uitzicht daaro.. Is het weer mega vochtig daar? Ben benieuwd naar meer foto's!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Ping Shan

Chinees nieuw jaar en Vietnamese loempia's

Ja ja mensen het is weer zo ver :D Cho en ik gaan weer aan een tripje naar Hong Kong beginnen! Nog maar een kleine 2 weken en dan zitten we alweer in het vlietuig! SPANNEND! Kan je zien dat ik er weer erg veel zin in heb? :P

Dit jaar gaan we niet alleen naar Hong Kong, maar ook naar Vietnam! Naar.... *trom geroffel* HALONG BAY! Ik zou zeggen... Google het en je gaat huilen xD Het is echt heel erg mooi daar aan wat ik heb gezien en ik kan echt niet wachten! Maar dat kon ik sowieso al niet hehehe.

Betekend dit dat ik WEER een reisblog ga bijhouden? Ja alweer ja :D Ik kan het niet laten! Ik beloof dit jaar wat meer foto's te plaatsen... Als ik het niet vergeet :D

Nou tot schrijfs dan weer :D

And now in English for my my non-dutch reading friends :)

Hear hear people it is that time of the year again :D Cho and I are going on a trip to Hong Kong again! Just a short 2 weeks and than it's time to hop on the airplane!! THRILLING! Is it obvious yet that I truly can't wait to go? :P

This year we're not only paying a visit to beautiful Hong Kong but also to Vietnam! To .... * drumroll * HALONG BAY! I say ... Google it and you will cry xD It's really beautiful there for what I've seen and I really can not wait! I'm an impatient girl, hehehe.

Does this mean that I'm keeping a travel blog AGAIN? Yes yes again :D I can not resist! I promise to post more pictures this year... If I do not forget :D

Well, see you guys around :D

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2013

Laatste verslag

21 Februari 2013

Nat Geo Park Hong Kong

20 Februari 2013

Shoppen, shoppen, shoppen

19 Februari 2013

I've been to 'Nam, seen some things man!

13 Februari 2013

OMG shoes
Liza

Actief sinds 13 Sept. 2009
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 24819

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 27 Februari 2013

Chinees nieuw jaar en Vietnamese loempia's

26 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Hong Kong here we come, part 2.

25 September 2009 - 23 Oktober 2009

Liza en Cho in Hong Kong

Landen bezocht: