Daar zijn we dan! - Reisverslag uit Ping Shan, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu Daar zijn we dan! - Reisverslag uit Ping Shan, Hong Kong van Liza Zoelen - WaarBenJij.nu

Daar zijn we dan!

Door: Liza

Blijf op de hoogte en volg Liza

04 Februari 2013 | Hong Kong, Ping Shan

Hallo allemaal!

Hier is dan mijn officiele eerste reisverslag van deze reis! We hebben een heerlijke vlucht gehad zonder vertraging en haast geen turbulentie! :D yaaay! Altijd fijn!

Eenmaal hier aan gekomen werden we begroet door de heerlijke warmte, helaas scheen er geen zonnetje. Maar het is warm genoeg voor een t-shirtje en misschien ook wel een korte broek! Jaaa en dat in Februarie ;)
Ik vind het erg fijn om weer in Hong Kong te zijn, het voelt erg vertrouwd en een beetje zoals een 2de thuis. Volgens mij heb ik dat wel vaker gezegd! Het is ook erg fijn om mijn schoonouders te zien en natuurlijk de tantes! :)

We hebben eerst even lekker onze spullen gedropped bij het huis van m'n schoonouders en zijn daarna eigenlijk vrijwel meteen eropuit gegaan. We hebben heerlijk 'Hot Pot' gegeten. Dat is een soort van fondue... Maar dan uhm tja, hoe leg je het uit. Je gaart de vis, het vlees, de groenten en wat je maar kan bedenken in een heerlijke soep en dat eet je dan op, zo simpel is het. Erg lekker en heb natuurlijk mijn buikje weer vol gegeten.

Daarna hebben Cho en ik even rond gelopen buiten de shoppingmall en een klein boodschapje gedaan. Overal zijn al versieringen te zien voor Chinees nieuw jaar en iedereen is er volgens mij ook al druk mee bezig. Morgen gaan we lekker lunchen (Yam Cha) en dan misschien even richting Mong Kok, even lekker door de straten struinen, dingetjes kopen en vooral veel foto's maken!

nou ik ga douchen en de vliegtuig lucht van mij af spoelen! Spreek jullie snel weer!

Ps Wat is het toch weer fijn om weer hier te zijn!

Hello everybody!

Here is my official first travel blog of this trip! We had a wonderful flight without delay and almost no turbulence! : D yaaay! Always nice!

Once arrived here we were greeted by the warmth, unfortunately there wasn't any sunshine. But it's warm enough for a t-shirt and maybe a pair of shorts! Yeah!
I am happy to be back in Hong Kong, it feels very familiar and a bit like a second home. I think I've often said that! It is also very nice to see my family in law again! :)

The first thing we did was drop our stuff at the house and then actually gone out for dinner almost immediately. We had some delicious "Hot Pot" for dinner. That's some kind of fondue ... But uhmm how to explain it properly.... You will cook the fish, meat, vegetables and anything you can think of in a delicious soup and then you eat, it's that simple. Very tasty and I couldn't help myself put to get myself completely stuffed.

Afterwards, Cho and I just walked around outside the shopping mall and did some small errands. There's allot of decorations for chinese new year already and I think everyone is already busy with preparing stuff for the celebration. Tomorrow we go to lunch (Yam Cha) and perhaps even towards Mong Kok, to take just nice stroll through the streets, need some things to buy and of course take lots and lots of pictures!

Well I take a shower and wash that nasty airplane smell off my body xP!
Talk to you guys soon!

Ps It is so good to be back here!

  • 04 Februari 2013 - 17:11

    Thom:

    Nice nice :D veel plezier daar!

  • 04 Februari 2013 - 17:13

    Kevin:

    Lekker hoor in de zon! Hier gaat het morgen waarschijnlijk weer sneeuwen -_- dus geniet er maar van!

  • 04 Februari 2013 - 19:23

    Mamsel:

    Hallo Lies
    Fijn dat alles zo voorspoedig is gegaan en ook om te lezen dat het lekker weer is, voorlopig wordt hier sneeuw voorspeld ! Ik wacht vol spanning jullie avonturen af !
    dikke knuf Mamnel pap en Niels

  • 04 Februari 2013 - 19:58

    Sab:

    fijn dat je goed aangekomen bent!
    veel plezier morgen ^^

  • 05 Februari 2013 - 08:40

    Lid'l:

    Goed te horen dat de reis voorspoedig is verlopen! Geniet ervan, met volle teugen! <3

  • 05 Februari 2013 - 19:07

    Tas:

    Goed om te lezen dat jullie zijn aangekomen. Wij volgen jullie via de blog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Ping Shan

Chinees nieuw jaar en Vietnamese loempia's

Ja ja mensen het is weer zo ver :D Cho en ik gaan weer aan een tripje naar Hong Kong beginnen! Nog maar een kleine 2 weken en dan zitten we alweer in het vlietuig! SPANNEND! Kan je zien dat ik er weer erg veel zin in heb? :P

Dit jaar gaan we niet alleen naar Hong Kong, maar ook naar Vietnam! Naar.... *trom geroffel* HALONG BAY! Ik zou zeggen... Google het en je gaat huilen xD Het is echt heel erg mooi daar aan wat ik heb gezien en ik kan echt niet wachten! Maar dat kon ik sowieso al niet hehehe.

Betekend dit dat ik WEER een reisblog ga bijhouden? Ja alweer ja :D Ik kan het niet laten! Ik beloof dit jaar wat meer foto's te plaatsen... Als ik het niet vergeet :D

Nou tot schrijfs dan weer :D

And now in English for my my non-dutch reading friends :)

Hear hear people it is that time of the year again :D Cho and I are going on a trip to Hong Kong again! Just a short 2 weeks and than it's time to hop on the airplane!! THRILLING! Is it obvious yet that I truly can't wait to go? :P

This year we're not only paying a visit to beautiful Hong Kong but also to Vietnam! To .... * drumroll * HALONG BAY! I say ... Google it and you will cry xD It's really beautiful there for what I've seen and I really can not wait! I'm an impatient girl, hehehe.

Does this mean that I'm keeping a travel blog AGAIN? Yes yes again :D I can not resist! I promise to post more pictures this year... If I do not forget :D

Well, see you guys around :D

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2013

Laatste verslag

21 Februari 2013

Nat Geo Park Hong Kong

20 Februari 2013

Shoppen, shoppen, shoppen

19 Februari 2013

I've been to 'Nam, seen some things man!

13 Februari 2013

OMG shoes
Liza

Actief sinds 13 Sept. 2009
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 24814

Voorgaande reizen:

03 Februari 2013 - 27 Februari 2013

Chinees nieuw jaar en Vietnamese loempia's

26 Juni 2011 - 17 Juli 2011

Hong Kong here we come, part 2.

25 September 2009 - 23 Oktober 2009

Liza en Cho in Hong Kong

Landen bezocht: